غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

بمناسبت حمله ددمنشاه اسرائیل وکشتار .......(قسمت سوم )

قسمت سوم

وَ لا تَرْکَنُوا إِلى الَّذِینَ ظلَمُوا فَتَمَسکُمُ النَّارُ وَ مَا لَکم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لا تُنصرُونَ.(سوره هود آیه 113 )  ترجمه: تکیه بر ظالمان نکنید که موجب مى شود آتش شما را فرو گیرد و در آن حال جز خدا هیچ ولى و سرپرستى نخواهید داشت (واگر به ظالمان تکیه کنید و اعتماد نمائید ) یارى نمى شوید . قال الله تعالی :

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا «سوره نساء آیه 71 »

ای کسانیکه ایمان آورده اید(ای مسلمانان ) خود را در برابر دشمن حفظ کنید و در دسته های متعدد یا بصورت واحد ( طبق شرائط موجود روز ) به سوی دشمن حرکت نمائید ( با شمن مقابله نمائید )

با توجه به این آیه شریفه خدای منان خطاب به همه مسلمین دو دستور بسیار مهم را در جهت حفظ موجودیت اجتماع مسلمانان می دهد :

اولین خطاب یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ . ای کسانی که ایمان آورده اید با کمال دقت مراقب دشمن باشید تا غافل گیر نشوید و از ناحیه دشمن به شما ضرری نرسد .

دومین خطاب و دستور فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا  برای مقابله با دشمن از روشها و تاکتیکهای مختلف استفاده کنید در دسته های متعدد یا به صورت اجتماع برای دفع دشمن اقدام نمائید آنجا که لازم است و ایحاب می کند که به صورت دسته های متعدد و پراکنده حرکت کنید با دشمن مقابله نمائید و آنجا که ایجاب می کند همگی به صورت یک ارتش به هم پیوسته با دشمن مقابله نمائید و به دفاع از اجنماع مسلمین قیام نمائید .(ادامه دارد )

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد