غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

کـلام امـیـرالمـؤ مـنـیـن (عـلیـه السلام ) در عید فطر

عید سعید فطر تجلی اوج یک ماه یندگی و عبودیت مبارک باد

امیرالمؤ منین (علیه الصّلاة والسّلام ) در یکى از خطبه هاى روز عید فطر چنین فرمود:

 أَیُّهَا النّاسُ، إِنَّ یَوْمَکُمْ هذَا یُثَابُ فیهِ الْمُحْسِنُونَ .اى مـردم ، امـروز روزى اسـت کـه در آن نـیـکـوکـاران پـاداش واجـر خـود را از خـداى مـتـعـال مـى گـیرند، اجر روزه ، اجر عبادات ماه رمضان ، اجر امساکها و جلوگیرى ها از هواى نفس .وَ یَخْسَرُ فیهِ الْمُبْطِلُونَ.و کـسـانـى کـه حـرکـت و عمل نادرست داشته اند، در چنین روزى ، خسارت بدکارگى خود را خواهند یافت . امروز، روز جزاست .
وَ هُوَ أَشْبَهُ یَوْمٍ بِیَوْمِ قِیَامِکُمْ.
امروز، شبیه روز قیامت است .
فَاذْکُرُوا بِخُرُوجِکُمْ مِنْ مَنَازِلِکُمْ إِلى مُصَلاّکُمْ خُرُوجَکُمْ مِنَ الاَجْدَاثِ إِلى رَبِّکُمْ.از خـانـه که به طرف مصلاى نماز عید فطر خارج مى شوید، به یاد بیاورید هنگامى را کـه از قـبـرهـاى خـود در روز قـیـامـت خـارج مـى شـویـد تـا بـه طـرف مـیـدان عـظیم قیامت و محل ثواب وعقاب الهى روانه گردید.وَ اذْکُرُوا بِوُقُوفِکُمْ فی مُصَلاّکُمْ وُقُوفَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ رَبِّکُمْ.
در مـصـلا کـه بـراى نـماز مى ایستید، به یاد بیاورید هنگامى را که در قیامت ، در پیشگاه پروردگار ایستاده اید و براى حساب و کتاب آماده مى شوید.وَ اذْکُرُوا بِرُجُوعِکُمْ إِلى مَنَازِلِکُمْ رَجُوعَکُمْ إِلى مَنَازِلِکُمْ فِی الْجَنَّةِ أَوِ النّارِ.
از مـصلا که به خانه هاى خود برمى گردید، به یاد بیاورید وقتى را که از عرصه ى قیامت به سوى منازل بهشتى خود روانه مى شوید تا درآنها سکنا گزینید.بعد فرمود :وَ اعْلَمُوا، عِبَادَ اللّهِ،
اى بندگان خدا،
أَنَّ أَدْنى مَا لِلصّائِمینَ وَ الصّائِمَاتِ.
کـمـتـریـن کـه خـداى مـتـعـال بـراى مـردان و زنـان روزه دار در مثل امروز یا در مثل روز آخر ماه رمضان عطا خواهد کرد، این است که :أَنْ یُنَادیهِمْ مَلَکٌ فی آخِرِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ.
فرشته اى در آخرین روز ماه رمضان ، آنها را مخاطب قرار دهد و گوید :أَبْشِرُوا، عِبَادَ اللّهِ.
بشارت بر شما باد، اى بندگان خدا
فَقَدْ غَفَرَ اللّهُ لَکُمْ مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِکُمْ
گناهان شما آمرزیده شد.ایـن ، پـاداش مـاه رمـضـان اسـت . بـه یـک روزه ى درسـت ، یـک عمل پر مغز و یک عبادت خالصانه و مخلصانه ، در آخرین دقایق ماه رمضان و آخرین ساعات آن ماه عزیز، این گونه پاداش داده مى شود
فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم .آمرزش گناهان گذشته ، پاداش کمى نیست
فَانْظُرُوا کَیْفَ تَکُونُونَ فیمَا تَسْتَأْنِفُونَ.
 ؛ ببینید از امروز که مى خواهید روزى نو را شروع کنید، چگونه شروع خواهید کرد. مبادا خیال کنید و با خود بگویید که ما گناه کنیم ، تا در ماه رمضان دیگر، آمرزیده شویم . هـیـچ کـس نـمـى دانـد کـه تـا مـاه رمـضـان دیـگـر زنـده خـواهـد مـانـد یـا نـه . سـال گـذشـتـه ، در هـمـیـن نـمـاز عـیـد و در هـمـیـن مـصـلّى ، کـسـانـى حـضـور داشـتـنـد، که امسال نیستند. سال آینده هم معلوم نیست کدام از ما باشیم و کدام نباشیم . به علاوه ، گناهى کـه از روى تجرّى و تعمد انجام گیرد، دل انسان را سیاه وتاریک مى کند. از چنین انسانى ، دیـگـر عبادت خالصانه ، به آسانى سر نمى زند، تا گناه وى ، به خاطر آن عبادت ، آمـرزیـده شـود. سـعـى کـنـیـد و سـعـى کـنـیـم کـه از گـنـاهـان اجـتـنـاب نـمـایـیـم و عمل صالح انجام دهیم . این است خصوصیتى که یک انسان را سعادتمند مى کند.

((نقل از : مرکز اطلاع رسانی غدیر ، در سایه سار رمضان در کلام و پیام مقام معظم رهبری )). ((

جمعه آخر ماه رمضان روز قدس

 بسم الله الرحمن الرحیم

من طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند; و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان " روز قدس " انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نماین
د. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

 والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

روح الله الموسوی الخمینی 

ملت بزرگ ایران در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان همراه و همگام با امت بزرگ اسلامی در جهان با بر گزاری راه راهپیمائی تنفر و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل و آمریکای جنایتکار که دستشان بخون مسلمانان مظلوم فلسطین آلوده است به جهان اعلام می دارد و از حقوق حقه مظبومان فلسطسنی و دیگر ملتهای تحت ستم حمایت خواهد کرد و تا نابود استکبار جهانی و محو دولت عاصب اسرائیل از صفحه جغرافیای حاور میانه و رهائی مظلومان فبسطین این برنامه ادامه خواهد داشت اللهم عجل لولیک الفرج والنصر