غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

۳۱ شهریور یالگرد ۸ سال دفاع مقدس از اسلام وایران اسلامی وارزشها

31شهریور سالروز حمله دد منشانه استکبار جهانی توسط صدام خود فروخته و مزدور اجانب ، به کشورعزیزمان ایران اسلامی بود . گرچه برنده نهائی این جنگ تحمیلی غیورمردان خدا جوی ایران اسلامی بود.و لی شهادت جوانان برومند و سرداران رشید اسلام در این جنگ تحمیلی ضایعه ای برای ملت بزرگ ایران اسلامی بود گرچه شهیدان در راه پیمان خویش با خدا و دفاع از دین خدا مردان جام شهادت را نوشیدند و بفوز عظمای شهادت  رسیدند ولی امروز در هفته دفاع مقدس جایشان خالی است. به یاد شهیدان عزیزمان و جانبازان قهرمان و آزادگان سلحشور نظر شما عزیزان را به تفسیر گونه ای از آیات آغازین سوره مبارکه بقره که وصف متقین است جلی می نمایم و به همه شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس عرض می نمایم مبارکتان باد شهادت در راه خدا و افتخار لقب برادریتان با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ..

                                                                     سورة البقرة

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 

الم ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ . الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلوةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ .  

والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ .  أُوْلَئِکَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ .  

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :  

" اَللّهُم لَقِّنی اِخْوانی . اَللّهُم لَقِّنی اِخْوانی "  " لَقَدْ عَرَّفنیهُمُ اللهُ بِاَسْمائهِمْ وَ اَسْماءِآبائِهِمْ مِنْ قَبْلِ یُخْرِجَهُمْ مِنْ اَصْلابِ آبائِهِمْ وَ اَرْحامِ آمَّهاتِهِمْ "  " َلاحَدُهُمْ آشَدُّ بَقِِّةً عَلی دیِنِهِ مِنْ خَرْطِ الْقَتادِفِی الْلَّیْلَةٍ الْظَّلْماءِ اَوْ کَالْقابِضِ عَلی جمْرِ (الغضاء) " " اُولائِکَ مَصابِیحُ الدُّجی ، یُنْجیهُمُ اللهُ مِنْ کُلِّ فِتْنَةٍ غَبْراءَ مُظْلِمَةٍ " . 

 

ویژگیهای متقین :

1- ایمان به غیب و نهان  ( باور به آنچه نا دیدنی است و آنچه را که ندیده است )

2-  به پای داشتن نماز ( هم نماز می خواند و هم در ترویج و اشاعه فرهنگ نماز تلاش می کند ).

3- انفاق و بخشش آنچه که به آنان روزی داده شده است .

4- ایمان به نبوت و رسالت پیامبر اسلام (ص)

5- ایمان به نبوت و رسالت پیامبران قبلی

6- یقین به روز قیامت و رسیدگی به اعمال در پیشگاه خالق هستی

نتیجه باور و اعتقاد به این ویژگیها : هدایت از جانب پروزدگار و سعادت و ثمره شیرین و شور انگیز این باور ها است .

ایمان به غیب در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله ایمان به خداوند جل جلاله و روز قیامت و فرشتگان خداوند و ...

نطر علما و دانشمندان اسلامی در باره ایمان به غیب  براساس تعالیم پیامبر (ص) وائمه معصومین علیهم ا لسلام

- عقیده به روز رستاخیز و زنده شدن مردگان در صحرای محشر .

- باور به وعده های خداوند ( پذیرش آ»چه که خداوند سزای اعمال بدِ بدکاران قرار داده است .

- عقیده و باور به وعده های الهی در عالم آخرت .

- باور به توحید (قل هوالله احد ) که خاق هستی است.

- اعتقاد به نبوت و ارسال پیامبران و خاتمیت پیامبر اسلام (ص) .

- عقیده و باور به قیام امام مهدی (عج)

ایمان به حساب و کتاب و بهشت و دوزخ .

ایمان به غیب  :

ایمان به غیب از باورهای بارزی است که در بر گیرنده بسیاری از اعتقادات و باور های دینی است که خداوند منان در آغاز سوره بقره ایمان آورندگان به غیب را مورد ستایش قرار داده است .

در باره ایمان به غیب از پیامبر (ص) نقل شده است که خطاب به سلمان فارسی فرمود :

تو از برترین کسانی هستی که با این جمله (( الذین یومنون بالغیب )) مورد مدح و ستایش قرار گرفته اند. سلمان فارسی را می شناسید ، ایرانی پاک نهادی که در جستجوی حق همه جای جهان آن روز را در نوردید و سرانجام به عربستان رسید و با بعثت پیامبر (ص) به نبوت او ایمان آورد .

ایمان به غیب در عصر ما و پنهانی حجت خدا از دیدگان ما :

اما بالاتر و برتر ازایمان صحابه  کسانی هستند که بعد از حضور پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام بدون دیدن رسول خدا و ائمه معصومین و ملاقات با آنان   ایمان آورده و در راه گسترش اسلام محمدی دریغ نمی کنند و آنچه بر پیامبر اعظم نازل شده باور دارند و عمل می کنند ودر اعتقادات اسلامی قرآنی خویش استوار اند .

برادران پیامبر صلی الله علیه و آله :

از امام صادق به نقل از بحارالانوار جلد 52 ص 124  رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود : " اَللّهُم لَقِّنی اِخْوانی . اَللّهُم لَقِّنی اِخْوانی "

نه یکبار بلکه دو بار فرمود : خدایا مرا به دیدار برادرانم نائل فرما .

کلام پیامبر اعظم (ص) برای اصحاب و اطرافیان عجیب بود پرسیدند :

یا رسول الله مگر ما برادران تو نیستیم ؟

آنحضرت فرمود : لا ! اِنَّکُمْ اَصْحابی ، وَ اِخْوانی قَوْم فی آخرِالزْمان ، آمنوا وَ لَمْ یَرَوْنی .

نه شما (برادران من نیستید ) اصحاب و همنشینان من هستید در حالیکه برادران من گروهی هستند که در آخرالزمان پدید می آیند . آنان بدون آنکه مرا دیده باشند به من ایمان می آورند .

آنگاه پیامبر صلی الله علیه و آله در باره آن گروه از مومنین در معرفی آنان فرمود :

" لَقَدْ عَرَّفنیهُمُ اللهُ بِاَسْمائهِمْ وَ اَسْماءِآبائِهِمْ مِنْ قَبْلِ یُخْرِجَهُمْ مِنْ اَصْلابِ آبائِهِمْ وَ اَرْحامِ آسمَّهاتِهِمْ " خداوند ایشان را قبل از آنکه از پشت پدرانشان و شکم مادرانشان خارج شوند به ما شناسانده است . آنها را به نامشان و نام پدرانشان ، همگی ، بخوبی می شناسیم .

ویژگیهای آنان که در آخرت زمان پیامبر خدا صلی الله علیه و آله مایل به دیدارشان می باشد .

ویژگیهای آنان که در آخرت زمان پیامبر خدا صلی الله علیه و آله مایل به دیدارشان می باشد .

در ادامه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: " َلاحَدُهُمْ آشَدُّ بَقِِّةً عَلی دیِنِهِمِنْ خَرْطِ الْقَتادِفِی الْلَّیْلَةٍ الْظَّلْماءِ اَوْ کَالْقابِضِ عَلی جمْرِ (الغضاء) " هریک از ایشان در پایداری و استواری در دین ، از کسی که در دل تیره شب شاخه خار گیاه قتاده را با کف دست خود صاف و هموار سازد پایدارتر است یا همانند کسی است که صبورانه پاره آتشی در دست گیرد و در آنحال در دین خود استوار باشد .

" اُولائِکَ مَصابِیحُ الدُّجی ، یُنْجیهُمُ اللهُ مِنْ کُلِّ فِتْنَةٍ غَبْراءَ مُظْلِمَةٍ " .

آیشان 0برادران پیامبر در آخرالزمان ) چراغهای هدایت در شب تاریک و دیجور هستند ، خداوند ایشان را از هر فتنهء تیره و تاری رهایی می بخشد .

حدیثی دیگر در همین موضوع در بحارالانوار جلد 52 صفحه 132 به نقل از تفسیر الدر المنثورجلد 1 ص 66 به طریقی غیر از طرق اول امده که خلاصه ای از آن به عرضتان میرسانم

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله در میان جمعی از یاران و اصحاب خود چنین فرمود :

ای کاش برادرانم را ملاقات می کردم . عده ای از اصحاب من جمله عمر و ابوبکر در آن جمع حاضر بودند و عرضه داشتتند مگر ما برادران شما نیستیم ؟ به تو ایمان اوردیم و همراه تو هجرت کردیم . پیامبر اعظم  صلی الله علیه و آله فرمود البته چنان است که میگوئید ، _ظاهراً _ ایمان آورده و هجرت کرده اید ، اما ای کاش من برادرانم را می دیدم

.مجدداً پیامبر صلی الله علیه و آله  فرمود : ( ای کاش برادرانم را می دیدم ).

مجداً سوال را تکرار کردند باز هم پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : چنانچه گفتم شما اصحاب من هشتید ، اما برادران من کسانی هستند که پس از شما می آیند و به من ایمان می آورند و مرا دوست می دارند و دین مرا یاری می کنند و تصدیقم می کنند و همه این ها را در حالی انجام می دهند که که مرا نیدیده اند.

بعد از این توضیحات پیامبر صلی الله علیه و آله بازهم فرمودند :

ای کاش برادرانم را ملاقات می کردم .

براستی ای عزیزان ، ای جوانان برومند ایران اسلامی ، ای فرزندان معنوی امام خمینی (ره)  و امام خامنه ای مد ظله العالی ،  مگر نه این است که امت اسلامی ایران که با اجابت فرمان امام راحلمان وبا راهنمائی دیگر فقهای شیعه در عصر غیبت امام مهدی عج برای حفظ دین اسلام  و احیای احکام اسلامی بر علیه طاغوت قیام کردند ؟ مگر امت اسلامی ایران توفیق زیارت دیدار و مشاهده معجزات پیامبر صلی الله علیه و آله نموده بود که به اسلام باور و ایمان آورد ؟ مگر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که جانانه در راه خدا قیام کردند و با انفاق جان خود از قرآن و غدیر( ولایت ) دفاع کردند مومن به غیب نبودند ؟ به یقین خواهید گفت که ویژگیهایی که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در مورد برادرانش در آخر زمان  که مشتاق دیدار آنان بوده است در امت اسلامی ایران که در دفاع از قرآن و ولایت از جان و مال خود مایه گذاشته و می گزارند به عیان دیده می شود .

شما ای یرادران پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در عصر غیبت امام مهدی ای یاران و منتظران راستین امام زمان ، ای شهیدان پیوسته به لقای خداوند  مبارکتان باد این افتخار که با نثار جان و مال خود در راه خدا به دیدار پیامبر و ائمه معصومین نائل شدید ، هنیئاً لکم .

و شما ای جوانان  پاسدار ولایت و امامت ای بسیجیان که فرمان خدارا لبیک گفتید  و همواره در دفاع از قرآن و ولایت و میهن اسلامی خود کشور امام زمان عج آماده و پا در رکاب و منتظر فرمان هستید ،  براستی شما که به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ایمان آورده اید و با تمام وجودتان سخنان او را الهی و آسمانی می دانید و به آنها عمل می کنید آیا با شنیدن این سخنان شور آفرین پیامبر صلی الله علیه و آله احساس غرور نمی کنید ؟  و ایا نباید خداوند را سپاس گفت و شکر نعمتش را بجای آورد که منزلت و موقعیتی ایچنانی برایتان فراهم کرده است تا از امت حضرت محمد صلی الله علیه و آله باشید ؟ و بخاطر ایمان به او و پذیرش ولایت ائمه معصومین علیهم السلام  در روز غدیر ، غدیری که ندیده اید و امامانی که حضورشان رادرک نکرده اید در ردیف برادران آن حضرت قرار گیرید ؟ پس جوانان عزیزی که در مشهد برادران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله (شهدای دفاع مقدس ) که پیامبر خدا (ص)  دیدارشان را  از خدا طلب می کرد  حاضر شده اید تا به شهدای عزیز این افتخار برادری با پیامبر خدا ودرک حضورش را بعداز شهادتشان تبریک بگوئید ،  قدر خود را بدانید وبر فرشتگان نیز مباهات کنید که خدا توفیقتان داده است تا  صفات و ویژگیهای برادران رسول خدا  را در عصر غیبت امام معصوم باعمل به دستورات قرآن و سنت پیامبر و اطاعت از فرمان های ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی کسب نمائید .

اگر حوصله داشته باشید ، فرازی دیگر از سخنان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را نقل کنم تا شور و شعف و لذت مسلمانی و ولایتمداری ،  بیشتر ، سراسر وجودمان را فراگیرد .

امام صادق علیه السلام از جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود :

" سَیَأتی قَوْمُ مِنْ بَعْدِکُمْ الرَّجُلُ الْواحِدْ مِنْهُمْ لَهُ أَجْرُ خَمْسین مِنْکُمْ ".

_ ای گروه اصحاب ویارانم _ بعد از شما ، گروهی خواهند آمد که هریک از ایشان به اندازه پنجاه نفر از شما پاداش _دینداری _ خواهند گرفت .

اصحاب با تعجب عرض کردند چطور و چگونه ممکن است که ما همراه شما در پیکارهای چون بدر و اُحد و حنین جنگیده ایم و در میان ما قرآن نازل شده است .

پیامبر صلی الله علیه و آله در پاسخ اصحاب فرمودند : " اِنَّکُمْ لَوْ تُحَمَّلُوْا لِما حُمِّلُوْا ، لَمْ تَسْبِرُوا صَبْرَهُمْ "  

اگر دشواریها و سختیها یی را که _ در دینداری _ آنها باید  تحمل کنند بر شما برسد شما صبوری و پایداری آنها را نخواهید داشت .

سختی ها و دشواریهایی را که دشمنان اسلام و قرآن به امت اسلامی ایران  تحمیل کرده اند و و تحریمهائی که انجام داده اند و می دهند و چالشهائی که در برابر پیروزی نهائی انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند و شما دینمداران و غدیرباوران عاشورائی منتظر امام مهدی عج با این مشکلات دست بگریبان هستید و بخوبی از آنها اطلاع دارید و زمان اجازه بیان انها را نمی دهد و امت اسلامی ایران در برابر این همه فشارها اعم از سیاسی و افتصادی را با جان و دل ایستادگی کرده و می کند و دست از آرمان شهدای گران قدرخویش بر نمی دارد و در راه جلب رضایت خدا همه را تحمل کرده است و می کند . گویا پیامبر خدا در آن زمان این وضعیت را دیده است که مورد قبولش قرار گرفته و صبر و استقامت و دینداری  را پسندیده است که به اصحاب ان را اعلام کرده است .

سخنی دیگر از زبان پیامبر صلی الله علیه و آله : " یا عَلِیُّ ! وَ اعْلَمْ اِنَّ اَظَمَ النّاسِ یَقیناً قَوْمٌ یَکُوْنُونَ فی آخِرِالزَّمانِ لَمْ یَلْحَقُوا النَّبِیَّ وَ حَجَبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ ، فَآمَنُوا بِسَوادٍ فی بَیاضٍ ."

ای علی بدان که بر ترین مردم از نظر یقین _ به باورهای دینی اسلام _ قومی هستند که در آخرالزمان خواهند آمد . ایشان پیامبر را ندیده اند و حجت خدا هم از انها پنهان است _اما _ از روی سیاهی بر سپیدی ایمان می آورند .

این نکته که یقین مرتبه بالاتر از ایمان است شکی وجود ندارد .پیامبر از قومی سخن می گوید و با ویژگی اعظم الناس یقیناً از آنها یاد می کند ، یعنی که این قوم مرتبه ای وائی دارند و مرتبه یقین مرتبه اولئِکَ علی هدً من ربهم  و اولئِکَ هم المفلحون است این تعبیر بیانگر عمق ایمان آنها از روی کتاب و نوشته و به عبارتی آنها با علم و دانش و با مراجعه به قرآن وسنت پیامبر صلی الله علیه و آله ایمان می آورند که نشانه ایمان به غیب است . امروز عالی ترین   نمونه این قوم امت اسلامی ایران است که مردانه در برابر دشمنان اسلام و قرآن و فرهنگ اهل بیت ایستاده اند و دفاع می کنند . ممکن است بعضی بگویند  منظور پیامبر مومنینی است در زمان حضور و ظهور امام مهدی حضور دارند و امام مهدی را یاری می کنند . بایستی در جواب آنان عرض کنم پیامبر  فرموده است : لَمْ یَلْحَقُوا النَّبِیَّ وَ حَجَبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ پیامبر صلی الله علیه و آله را ملاقات نکرده و ندیده و حجت هم بر آنان پوشیده است .و این موضوع مربوط به زمان غیبت کبری امام روحی فداه است .خدایا به ما توفیق ده تا پاسدار خون شهدای عزیزمان باشیم  .

والسلام علیم ورحمت الله و برکاته اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

این مقاله را قبلا در همین وبلاگ با  موضوع تفسیر مطالعه فرموده اید

نظرات 1 + ارسال نظر
منتظر منتظر جمعه 1 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ http://entezarsorkh.blogfa.com/

سلام دوست گرامی
من همیشه از مطالب مفید و زیبای شما استفاده کرده ام .متشکرم.
************************
زمین با گردش خود، رسیده است به کتاب امامت؛ فصل ششم، سطرهای اندوه مدینه.

امروز، دانش، بحارالانوار اشکی است که به تمامی برگ های زرین احادیث، تسلیت می گوید.
*شهادت شهادت ششمین شمع روشنگر هدایت و وصی پیغمبر،حضرت امام جعفر صادق (ع)را به محضرفرزند برومندشان امام مهدی (عج) و تمامی غدیر باوران عاشورایی منتظرتسلیت عرض مینماییم.*

مولا جان! قسم به بقیع! قسم به فجر! قسم به اولین سپیده عدالت، که معجزه مهدوی(علیه‏السلام) به وقوع خواهد پیوست و آستان کبریایی تو برای همیشه؛ در آغوش آرزومندان خواهد بود!

ما را بگیر دست، که از پا افتاده ‏ایم آقا
به حق تربت پنهان مادرت زهرا(علیهاالسلام)

********************
به روزم و منتظر حضور پر مهرتان.

اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد