ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 |
باسمه تعالی
امیر مؤمنان علی (علیه السلام) فرمودند:
خداوند تبارک و تعالی به سوی زمین نگریست، پس ما را برگزید و برای ما شیعیانی برگزید که ما را یاری می کنند، آنها از خوشحالی ما خوشحال و به خاطر اندوه ما اندوهگین می شوند و مال و جانشان را در راه ما نثار می نمایند، آنان از ما هستند و سرانجام نیز با ما خواهند بود.(ترجمه مکیال المکارم، ج2، ص242، به نقل از خصال/ شیخ صدوق، ج2،ص 635 )
با آرزوی ظهور و حضور بهار دلها ، امام مهربانی ها
مولانا المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
شادکامی ، بهروزی ، پیروزی ، سعادت و سربلندی هموطنان
عزیزم را در آغاز بهار طبیعت نوروز سال فاطمی 1393 ، همراه
با عمل به سیره فاطمی و علوی ازدرگاه خداوند هستی بخش
آرزومندم و برای دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی خذلان و
خواری و برای دوستان ملت بزرگ ایران اسلامی
سربلندی و موفقیت خواهانم .
وباید حرمت ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه وآله
را در ایام فاطمی پاس بداریم
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
در طلیعه بهار طبیعت دهه سوم اسفند ماه 92 ایام فاطمیه است و همچنین روز 13 فروردین ماه 93 نیز روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت دوم است . حرمت این ایام حزن اهل بیت را که ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیهااست نگهداریم که این روزها حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه عزادار است و پاسداشت حرمت ایام فاطمیه که ایام شهادت پاره تن و ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه واله است بر من و تو واجب است .
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
السلام علیک یا صاحب الزمان
شاید این جمعه بیاید شاید
نظر عزیزان را به مطالب ذیل از سایت رجا نیوز جلب می نمایم
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
انتظار، امید مىآورد و امید به آیندۀ روشن، سبب حرکت و نشاط و پویایى مىگردد. امید به تحقّق ارزشها سبب تقویت روحیۀ صالحان مىگردد و بسیج عمومى به سوى رفع ظلم و فساد را اعلام مىدارد. امید به موعود جهانى و انقلاب ارزشى او، هرگونه سستى، افسردگى، سکوت و سکون را از افراد برمىدارد و اقدام و عمل و تحرّک را به جاى آن مىنشاند. |
شاید این جمعه بیاید شاید
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
بخش دوم از سلسله مقالات پیوند غدیر و مهدویت:
مراتب بیعت :
بیعت سه گونه تحقق میپذیرد : بیعت قلبی ، زبانی و ظاهری .
بیعت قلبی ، شرط اصلی
مرحوم صاحب مکیال بیعت قلبی را چنین معنا می کنند:
« تصمیم قلبی محکم و ثابت بر اطاعت امام و یاری او با نثار جان ومال .»(1)
وقتی به ولایت امام معترف و معتقد باشیم ، طبیعتاً پذیرفتهایم که او از ما به ما سزاوارتر باشد . او را صاحب و مالک اصلی دارایی خود دانستهایم و آنچه در دست داریم را فضل او و امانت او میدانیم . اینگونه علاوه بر اینکه گوش به فرمان او و دست به خدمت او و پیگیر دستور اوییم ، آنچه داریم در راه او صرف میکنیم . اگر امام یار بخواهد ،ما جان نثاریم و اگر از مالمان طلب کند ، به پایش میریزیم . اگر این آمادگی و عزم قلبی در ما ایجاد شده باشد ، یقیناً با قلب خویش این بیعت را انجام دادهایم . اینگونه بیعتی ، شرط اساسی و پایهای عهد و میثاق است و اگر اینگونه عهد سپاری و پیمانبندی در روح و قلب ما شکل بگیرد ، رکن اصلی بیعت را به دست آوردهایم.
بیعت زبانی و ظاهری
پس از این آمادگی روحی است که زبان ما به اقرار این عهد می آید و این پیمان بستن را آشکارا نشان میدهد و ابراز می کند. همانگونه که در اعمال روز غدیر این دعا نقل شده است:
اللهم سمعنا و اطعنا و اجبنا داعیک بمنک ...
فإنا یا ربنا آمنا بمنک و لطفک اجبنا داعیک
واتبعنا الرسول و صدقناه و صدقنا مولی المومنین ...(2)
خدایا ! شنیدیم و اطاعت نمودیم و دعوت کنندهات را به فضلت اجابت کردیم ...
پس از ای پروردگار ما ! ما ایمان آوردیم و به لطف و فضل خودت دعوت کنندهات را اجابت کردیم و از رسول تبعیت نمودیم و او را و مولای مومنان را تصدیق کردیم .
اما اقرار به زبان و نیز بیعت ظاهری - که همان مصافحه و دست دادن با امام است - شرط تحقق بیعت نیست ، این بیعت قلبی است که بر همهی ما واجب است و با ایمانمان پیوند دارد . چون ایمان ، همان پای بندی دل و تسلیم جان در مقابل فرمان و دستور امام می باشد . پس بیعت زبانی وظاهری ، نشانهی تمامیت و بروز و ظهور بیعت است و نبود امکان این دو به خاطر نبود ما در غدیر باعث نمی گردد لزوم این پیمان بستن از ما برداشته شود و امکان آن از ما سلب گردد.
ادامه مطلب ...