غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

آغاز بهار طبیعت در سال فاطمی 1393 مبارک باد

 

باسمه تعالی 

 امیر مؤمنان علی (علیه السلام) فرمودند: 

خداوند تبارک و تعالی به سوی زمین نگریست، پس ما را برگزید و برای ما شیعیانی برگزید که ما را یاری می کنند، آنها از خوشحالی ما خوشحال و به خاطر اندوه ما اندوهگین می شوند و مال و جانشان را در راه ما نثار می نمایند، آنان از ما هستند و سرانجام نیز با ما خواهند بود.(ترجمه مکیال المکارم، ج2، ص242، به نقل از خصال/ شیخ صدوق، ج2،ص 635 )  

با آرزوی ظهور و حضور بهار دلها ، امام مهربانی ها  

  

مولانا المهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف  

  

  شادکامی  ، بهروزی ،  پیروزی ، سعادت و سربلندی هموطنان  

 

عزیزم را در  آغاز بهار طبیعت نوروز سال فاطمی  1393 ، همراه  

 

با عمل به سیره فاطمی و علوی ازدرگاه خداوند هستی بخش 

 

 آرزومندم و برای دشمنان ملت بزرگ ایران اسلامی خذلان و  

 

خواری و برای  دوستان ملت بزرگ ایران اسلامی  

 

سربلندی و موفقیت خواهانم .   

 

وباید حرمت ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه وآله  

  

 را در ایام فاطمی  پاس بداریم   

 

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

پاسداشت حرمت ایام فاطمیه که شهادت پاره تن و ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه واله است بر من و تو واجب است

در طلیعه بهار طبیعت  دهه سوم اسفند ماه 92 ایام فاطمیه است و همچنین روز 13 فروردین ماه 93 نیز روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت دوم است . حرمت این ایام حزن اهل بیت را که ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیهااست نگهداریم که این روزها حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه عزادار است و پاسداشت حرمت ایام فاطمیه که ایام شهادت پاره تن و ذوی القربی رسول خدا صلی الله علیه واله است بر من و تو واجب است . 

 اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

 

افسران - ایام فاطمیه ...

این تصویر از سایت کوچه 74 به آدرس : http://pelake74.mihanblog.com می باشد

جمعه‏های انتظار

السلام علیک یا صاحب الزمان  

شاید این جمعه بیاید شاید  

 

نظر عزیزان را به مطالب ذیل از سایت رجا نیوز جلب می نمایم   

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

 

انتظار، امید مى‌آورد و امید به آیندۀ روشن، سبب حرکت و نشاط و پویایى مى‌گردد. امید به تحقّق ارزش‌ها سبب تقویت روحیۀ صالحان مى‌گردد و بسیج عمومى به سوى رفع ظلم و فساد را اعلام مى‌دارد. امید به موعود جهانى و انقلاب ارزشى او، هرگونه سستى، افسردگى، سکوت و سکون را از افراد برمى‌دارد و اقدام و عمل و تحرّک را به جاى آن مى‌نشاند.

چشم به راه سپیده

السلام علیک یا صاحب الزمان  

 

شاید این جمعه بیاید شاید 

  

دلنوشته ذیل از: سید مهدی نژادهاشمی (م-شوریده)به نقل از روزنامه کیهان هشتم اسفند ۹۲ تقدیم می گردد   

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

 چشم به راه سپیده


تو را غایب نامیده‌اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی.
«غیبت» به معنای «حاضر نبودن»، تهمت ناروایی است که به تو زده‌اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی‌دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می‌خوانند، ظهورت را از خدا می‌طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می‌شوی، همه انگشت حیرت به دندان می‌گزند با تعجب می‌گویند که تو را پیش از این هم دیده‌اند. و راست می‌گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی، جمعه که از راه می‌رسد، صاحبدلان «دل» از دست می‌دهند و قرار ازکف می‌نهند و قافله دل‌های بی‌قرار روی به قبله می‌کنند و آمدنت را به انتظار می‌نشینند...
و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه‌ای دیگر با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می‌کنیم.
گریه آسمان
ای شعر من، فدای دو چشمان خسته‌ات
ای چشم من، به پای صدای شکسته‌ات
ای آخرین حماسه بیداری صدا
وی اولین تصادف بیداد با خدا
چشمان مست تو به کجا می‌کشد مرا
می‌آیی و خدای صدا می‌کشد مرا
ادامه مطلب ...

سخنان امام خمینی درباره غدیر

سخنان امام خمینی درباره غدیر

حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مى‏گوید که «به قدر این کفش بى‏قیمت هم پیش من نیست» آنکه هست اقامه عدل است. آن چیزى که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- و اولاد او مى‏توانستند در صورتى که فرصت بهشان بدهند، اقامه عدل را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند. زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده‏خوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست‏اندرکاران باشد. 

به نقل از سایت اطلاع رسانی و خبر رسانی جماران http://www.jamaran.ir 

 

چگونه بیعت کنیم ؟ بخش دوم از سلسله مقالات پیوند غدیر و مهدویت

بسمه تعالی نظر مشاهدین گرامی رابه مطالب ذیل بر گرفته از :سایت ارزشمند عاشورا به آدرس :  http://www.ashoora.ir ذیل جلب می نمایم امید است که مورد توجه و استفاده غزیزان قرارگیرد.اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

چگونه بیعت کنیم ؟

بخش دوم از سلسله مقالات پیوند غدیر و مهدویت:

مراتب بیعت :

بیعت سه گونه تحقق می‌پذیرد : بیعت قلبی ، زبانی و ظاهری .

بیعت قلبی ، شرط اصلی

 مرحوم صاحب مکیال بیعت قلبی را چنین معنا می کنند:

« تصمیم قلبی محکم و ثابت بر اطاعت امام و یاری او با نثار جان ومال .»(1)

وقتی به ولایت امام معترف و معتقد باشیم ، طبیعتاً پذیرفته‌ایم که او از ما به ما سزاوارتر باشد . او را صاحب و مالک اصلی دارایی خود دانسته‌ایم و آنچه در دست داریم را فضل او و امانت او می‌دانیم . اینگونه علاوه بر اینکه گوش به فرمان او و دست به خدمت او و پیگیر دستور اوییم ، آنچه داریم در راه او صرف می‌کنیم . اگر امام یار بخواهد ،‌ما جان نثاریم و اگر از مالمان طلب کند ، به پایش می‌ریزیم . اگر این آمادگی و عزم قلبی در ما ایجاد شده باشد ، یقیناً با قلب خویش این بیعت را انجام داده‌ایم . اینگونه بیعتی ، شرط اساسی و پایه‌ای عهد و میثاق است و اگر اینگونه عهد سپاری و پیمان‌بندی در روح و قلب ما شکل بگیرد ، رکن اصلی بیعت را به دست آورده‌ایم.

بیعت زبانی و ظاهری

 پس از این آمادگی روحی است که زبان ما به اقرار این عهد می آید و این پیمان بستن را آشکارا نشان می‌دهد و ابراز می کند. همانگونه که در اعمال روز غدیر این دعا نقل شده است:

 اللهم سمعنا و اطعنا و اجبنا داعیک بمنک ...

فإنا یا ربنا آمنا بمنک و لطفک اجبنا داعیک

واتبعنا الرسول و صدقناه و صدقنا مولی المومنین ...(2)

خدایا ! شنیدیم و اطاعت نمودیم و دعوت کننده‌ات را به فضلت اجابت کردیم ...

پس از ای پروردگار ما ! ما ایمان آوردیم و به لطف و فضل خودت دعوت کننده‌ات را اجابت کردیم و از رسول تبعیت نمودیم و او را و مولای مومنان را تصدیق کردیم .

اما اقرار به زبان و نیز بیعت ظاهری - که همان مصافحه و دست دادن با امام است - شرط تحقق بیعت نیست ، این بیعت قلبی است که بر همه‌ی ما واجب است و با ایمانمان پیوند دارد . چون ایمان ، همان پای بندی دل و تسلیم جان در مقابل فرمان و دستور امام می باشد . پس بیعت زبانی وظاهری ، نشانه‌ی تمامیت و بروز و ظهور بیعت است و نبود امکان این دو به خاطر نبود ما در غدیر باعث نمی گردد لزوم این پیمان بستن از ما برداشته شود و امکان آن از ما سلب گردد.

ادامه مطلب ...