غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا یا حجة الله علی خلقه

چون این حقیر به علت عدم بضاعت علمی توان آن را ندارد که درفضائل و مناقب هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت بنویسد . بنا براین ضمن عرض تبریک این میلاد خجسته به پیشگاه اخرین وارث غدیر (امام مهدی عج) و همه غدیر باوران عاشورائی منتظر دولت جهانی اسلام به رهبری حضرت امام عصر عج ، با قلم زیبای دانشمند فرزانه محمد عسکری از کتاب ازعاشورا تا  غدیر ، با موضوع : یازدهم ذی القعده خجسته زاد روز ثامن الائمه حضرت على ابن موسى الرضا علیه الاف التحیه والثناء در این جشن و سرور شرکت می نمایم و خداوند منان را شاکرم که این توفیق را عطا نموده است ..و این نیست مگر از فضل پروردگار یکتایم . از عاشقان ولایت و امامت ملتمس دعایم .

یازدهم ذى القعده ولادت ثامن الائمه حضرت على ابن موسى الرضا علیه الاف التحیه والثناء

بر خیز که موکب رضا آمده است

سلطان سریر ارتضا آمده است

اى تشنه اب چشمه رحمت حق

سر چشمه رحمت خدا آمده است

خورشید طوس
دمیدن آفتاب امامت از افق خانه امام کاظم علیه السلام جلوه اى دیگر از رحمت الهى بر عالمیان بود.
این بار، در ذیقعده سال 148 رضا آل محمد درخشید و خط ولایت در وجود او به عنوان پیشواى حق تداوم یافت .
امامت از دیدگاه اهل بیت ، کاروانى است که بارى از معرفت و تقوا و اخلاص ‍ دارد. که در راه هدایت و ارشاد، ره مى سپارد و مقصدش فلاح امت
است و امام قائد و قوام بخش بناى امت ، و سلسله اى از نور، هدایت ، تعهد، جهاد و شهادت است ، و ائمه شیعه اسوه زندگى و الگوى اخلاق اند.
چشممان روشن ، که در تاریکخانه تاریخ ، از خانه ولایت ، خورشیدى دیگر سر بر کشید و در تداوم راه ، از مدینه تا طوس را پیمود و از برکت این هجرت ، ایران همیشه در چشم انداز پرتو امامت قرار گرفت ، ان پیشوا، هنگام تودیع درد مندانه با تربت احمد، گردى از ایمان ان مزار بر گرفت و بر این خاک پاشید و سرزمین عجم را با پیام رسول عرب عجین نمود و سرزمین سلمان را بیمه خط اهل بیت ساخت .
اینک ، خورشید دین از خاک خراسان مى تابد. اینک ، میلاد على بن موسى الرضا علیه السلام است .
و... ایران ، به اقیانوس عرفان علوى و رضوى و موسوى وصل است . چرا که مرقد هشتمین امام ، بعنوان یکى از چهار نگین گرانبها در این مملکت محمدى (ص ) مى درخشد.
هر روز بامداد خورشید از سمت خاور سر برآورده ، و از فراز گنبد طلایى سلطان طوس ، نور افشانى مى کند، و بر این خاک شیعه خیز و تربت عاشق پرور، مى تابد و زر مى فشاند.
خورشید وجود امام هشتم فروغ بخش ان آفتاب عالمتاب است که در سپهر گردون مى گردد.
و کدام شرق ، دو خورشید دارد؟
و کدام خاک مهد مشرقین و دو خاور است ؟
اما شمایلى از سیماى این خورشید:
شجاع ، بخشنده و کریم بود. در علم و عبادت ، سر آمد اهل زمان خویش به شمار مى رفت .
وارسته اى زاهد و دانایى بى نظیر بود.
به دانش و تقواى او همه اعتراف داشتند، حتى دشمن خونى اش - مامون - چندین بار و به مناسبتهاى گوناگون ، از امام به عنوان داناترین ، عابدترین و وارسته ترین مرد، یاد کرده است .
به گفته ابن جوزى : در سن بیست و چند سالگى در مسجد رسول (ص ) مى نشست و براى مردم فتوا مى داد.
حضور در زمان داشت . نسبت به مسائل فکرى و اعتقادى و شبهه هاى دانشمندان ادیان و مذاهب مختلف ، جوابى حاضر و پاسخى دندان شکن داشت .
اخلاقش نیکو و بر خوردش کریمانه بود. فرزند پیامبر بود وارث خلق و خوى آنکه براى تکمیل مکارم اخلاق برانگیخته شده بود.
سخن کسى را قطع نمى کرد. کلامى که موجب رنجش خاطر مسلمانى گردد نمى گفت از خدمتکارانش کسى را مورد عقاب و سرزنش قرار نمى داد.
در مجلسى که دیگران حضور داشتند. پایش را دراز نمى کرد.
تکیه نمى داد، خنده اش به قهقه نمى رسید و از تبسم فراتر نمى رفت .
هنگام غذا، همه خدمتکاران را سر سفره مى نشاند.
به نیازمندان و مساکین ، بسیار کمک مى کرد و این اعانت و دستگیرى را، نه از سرمنت نهادن ، بلکه به شکرانه نعمت الهى انجام مى داد.
جلسات بحث و مناظره اش با دیگران ، نقشى حساس در تحکیم ولایت و روشن تر نمودن حق داشت و حیات سیاسى - اجتماعى امام رضا علیه السلام مایه برکات فراوان براى شیعه بود.
عالم اهل بیت بود و پناه درماندگان و الگوى اسوه جویان .
و نمونه بود... نمونه بودن .
و... امام بود، امام در اندیشه و اخلاق و ایمان و رهبرى .
زاد روز میلاد این خورشید، بهانه اى است که نگاهى به ذخیره معنوى دین و ایمانمان در این سرزمین داشته باشیم و ماه ذیقعده را قدر بدانیم ، که در روز نخست این ماه ، ولادت حضرت معصوم علیها السلام بود، و در یازدهم این ماه ، زاد روز حضرت رضا علیه السلام است .
اینگونه است که مشهد و قم از وجود مرقد مطهر این دو اسوه پاکى ، برخوردار است . یکى الگوى مردان شرف خواه ، دیگرى الگوى بانوان عصمت جوى عفاف گزین .
قبله هشتم ، مغناطیس دلهاست که همه روزه و همه ساله ، انبوهى از قلبهاى عاشق و دلهاى شیدا را به سوى خود مى کشد.
مشهد، که مدفن این آفتاب عترت است ، در مرکز این دایره جذبه و کشش قرار گرفته است و این خواهر و برادر، کانون جاذبه هاى معنوى این مرز و بوم شده اند.

نقش محبت است خیال شمایلش

یا رب مکن ز صحفه پندار، زایلش

شمس الشموس ، کاینه تور ایزدى است

خورشید کیست ، جلوه کند در مقابلش

بیت خدا بود حرم پر جلال او

بى اذن حق کسى ننهد پا به داخلش

اینست که 11 ذیقعده ، فرخنده است . گرامى باد این میلاد خجسته ، که برکتهایش بى پایان است و شادان باد دلهاى شیفته ، که با مهر این خاندان ، ابادان است.

 (نقل از : عسکری ، محمد ، از عاشورا تا غدیر . با اندکی تلخیص)

انتظار

مقصود از انتظار، آمادگى است

فرج به معناى گشایش است ؛ گشایشى که امید امیدواران است و بیقین ، تحقق پذیر است و نـاامـیـدى در آن راه نـدارد، و مـمـکـن اسـت کـه طـول بـکـشـد. و طـول کـشـیـدن تـحـقـق مـطـلوب ، از لوازم امـیدهاى بزرگ است . امیدهاى کوچک بزودى تحقق پذیرند و امید، هر چه بزرگتر باشد، تحقق دیرتر و دراز مدت ترى دارد.
بخصوص اگر بزرگترین امیدها باشد که مقصود از فرج است .
و آن گشایش براى همه خلق و سیادت عدل و داد براى همیشه ، در جهان است .
انـتـظـار فـرج ، مشتمل بر یقین به تحقق مقصود است که غم را مى زداید و سرور مى زاید. مـقـصود از انتظار، نشستن و خوابیدن نیست ، بلکه اداى وظیفه اى است که در تسریع ظهور حضرت مهدى علیه السّلام دخالت دارد.
چـنـانـچـه مـقـصود، انتظار شخصى نیست ، بلکه وظیفه اى است اجتماعى ؛ چون انجام مقاصد اجتماعى ، قدمهاى اجتماعى لازم دارد.
مقصود از انتظار، آمادگى است و آن دو مرتبه دارد:
نـخـسـتـیـن مـرتـبـه آن ، انـتظار روحى است و خوشدل بودن براى تحقق امید در آینده ، و آن عـبـارت اسـت از آمـادگـى بـراى قـبـول دعوت و زدودن مقاومت روحى براى رسیدن کسى که انتظار آمدنش هست .
دومین مرتبه آن ، انتظار عملى است که اضافه بر انتظار روحى است .
انتظار، عملى مانند آمادگى براى آمدن مهمان و پذیرایى از او، که غذا بایستى آماده باشد و بـا مـقـام مـهـمـان و شـخـصـیـت او تـنـاسـب داشـتـه بـاشـد. محل نشستن او تمیز و آماده ، خوابگاه و استراحتگاهش مرتب باشد.
کشاورز، وقتى انتظار باران را دارد که کشتى کرده باشد، بازرگان ، وقتى انتظار سود دارد کـه کـالاى خـود را آمـاده کـرده و در مـعـرض فـروش گـذارده بـاشـد، و ایـن انـتـظـار کامل خواهد بود.
هـر دو مـرتـبـه انـتـظـار بایستى براى ظهور حضرت مهدى علیه السّلام فراهم باشد تا فرج همگانى تحقق پذیر شود.
مـنـتـظـران نـیـز بـه دو گـونـه انـد: مـنـتـظـران مرحله نخست که بسیارى از منتظران از این قبیل هستند. اینان ، کسانى هستند که از شدت ظلم و جور به تنگ آمده و آه مى کشند و آرزومند مـنـجى و رسیدن وى هستند، وى قدمى برنمى دارد. این انتظار، چندان تاءثیرى در تسریع قـیـام حـضـرت مـهدى ندارد. آنچه که در تسریع قیام حضرت مهدى مؤ ثر است ، انتظار در مـرحـله دوم اسـت ؛ هـر چـه شـمـاره مـنـتـظـران ایـن گـروه افزوده مى شود، ظهور آن حضرت نزدیکتر مى شود و موفقیت در دعوت را شدیدتر مى سازد.
انتظار فرج ، بجز آمادگى بارى ظهور آن حضرت نیست اکنون بایستى بدانیم که مقصود از آمـادگـى آن هـم آمـادگـى عـمـلى چـیـسـت و مـقـصـود از انـتـظـار فـرج ، کـه بـهـتـریـن اعـمـال نامیده شده است ، چیست ؟ آیا مقصود یک عمل مخصوص است و یا مجموعه اى است از چند عمل ؟
نـکـته حساسى که انتظار بر آن تکیه دارد و شاید از نظرها پوشیده باشد، آن است همان طـور کـه حـکـومـت حـضـرت مـهـدى عـلیـه السـّلام ریـشه کن کننده ظلم و جور و بر پا کننده عدل مجسم است و تهى از قلدرى و قساوت مى باشد، پیدایش این مقصود نیز، بایستى چنین بـاشـد. از ظـلم و جـور دور، از قلدرى و قساوت بر کنار، از دروغگویى و ریاکارى خالى باشد.
چون قداست هدف ، مبرر وسیله گناه نمى شود، گناه ، جز گناه نمى زاید.
با ظلم ، نمى شود عدل را به پا کرد؛ با عقده و انتقام ، نمى توان دادگرى کرد.
این حکومت . با کودتاى نظامى به روى کار نخواهد آمد؛ با انقلاب حزبى ، زمام امر را به دست نخواهد گرفت .
کـودتـاى نـظـامـى ، خـواسـتـه چـند افسر است . انقلاب حزبى ، از عقده و کینه ، ریشه مى گیرد و بیگناهان بسیارى را در خاک و خون مى غلتاند و سران حزب ، از آن لذت مى برد.
پیدایش حکومت عدل ، بایستى به وسیله عدل باشد و آن وقتى است که مردانى بزرگوار و شریف ، در اجتماع بشرى پیدا شوند و آماده فـداکـارى بـاشـنـد و بـراى خـود چـیـزى نـخـواهـنـد، تـا بـتـوانـنـد مـژده حـکـومـت عـدل را بـه خـلق بـدهـنـد تـا خـلق بـه پـا خـیـزد و هـمـگـان از آن استقبال کنند.
پیدایش حکومت عدل ، بر دو پایه قرار دارد:
خواسته خلق ، نخستین پایه آن است ؛ خواه این خواسته ، خودآگاه باشد، خواه ، خود ناآگاه .
خـواسـتـه خـود نـاآگـاه حـکـومـت عـدل ، در اکثر افراد موجود است ، ولى چندان تاءثیرى در تسریع قیام حضرت مهدى علیه السّلام ندارد.
پـایـه دوم ، انتظار است ؛ آن هم انتظار عملى . هر گاه شماره این منتظران و آمادگان براى تـشـکـیـل ایـن حـکـومـت ، بـه عـددى بـرسـد کـه شایسته باشند بار این حکومت را بر دوش بگیرند، زمان تشکیل آن فرا مى رسد.
آن وقـت اسـت کـه بـسـیـارى از مـردم کـوچـه بـه کـوچـه ، کـو بـه کـو شهر به شهر به دنبال حکومت عدل مى گردند و بدین مقصد اعلا خواهند رسید.
دد5دد(( مـن سـره اءن یـکـون مـن اءصـحـاب القـائم ، فـلیـنـتـظـر ولیعمل بالورع و محاسن الاءخلاق ، و هو منتظر ؛ د6د (-9 -) د7ددد3دد
کـسـى کـه دوسـت مـى دارد از یـاران قـائم بـاشـد، بـایـد آمـاده بـاشـد و در حـال آمـادگـى ، بـه پـارسـایـى و مـحـاسـن اخـلاق ، عمل کند.))
این راهنمایى ، حاوى چند نکته فردى و اجتماعى است :
1 ـ امـر قـبـلى ، کـه امـیـد بـه قیام حضرت قائم داشته باشد و یاءس و نومیدى را از خود بزداید.
2 ـ دوسـت داشـتـه بـاشـد کـه از یـاوران آن حـضـرت بـاشـد تـا در ایـجـاد عدل جهانى ، شرکت کند و از این سعادت جاودانى ، برخوردار شود.
3 ـ داراى ورع باشد و از گناه اجتناب کند.
4 ـ از حسن اخلاق برخوردار باشد.
امـیـد بـه قیام حضرت قائم ، روح و مقوم انتظار فرج است . انتظار، ضد یاءس و نا امیدى اسـت و حـیـات بـخش است و دل را زنده نگه مى دارد. برخلاف یاءس و ناامیدى که مرگ آور اسـت . کـسـى کـه یـاءس و نـاامـیدى بر او چیره باشد و اجتماعى که این صفت مذموم بر آن حـکـومـت کـند، از زندگى و حیات ، بیزار و متنفر مى گردد و به سوى مرگ و انتحار، قدم بر مى دارد.
بـرخـلاف آن که امید بر او حکومت کند؛ حیات را خوش دارد و نقایص ‍ زندگى را بر طرف مى کند و به سوى آینده قدم بر مى دارد و روز خود را از روز دگر بهتر مى سازد.
از یاران قائم بودن را دوست داشتن ، از ایمان به مبداء و معاد ریشه مى گیرد و کلید خود سـازى مى شود، تا آینه گردد و جمال پرى طلعتان ، طلب کند. ورع داشتن و پارسا شدن ، خـود سـازى و حـیـوانـیـت زدایـى اسـت و بـشـریـت را تبدیل به انسانیت کردن است .
انـسـانـهـا، بـایـسـتـى یـاوران حـضـرت قـائم بـاشـنـد تـا بـتـوانـنـد در ایـجـاد عدل جهانى شرکت کنند؛ دگران لیاقت این وظیفه بزرگ و مقدس را ندارند.
حسن اخلاق ، نشانه انسان شدن است و دعوت عملى است به انسان شدن دگران ؛ تا از فرد صـالح ، اجـتـمـاع صـالح بـه دسـت آید و در تسریع قیام حضرت قائم ، تاءثیر داشته باشد.
در انتظار، امید به آینده محقق الوقوع ، موجود است ؛ چنین امیدى ، همه رنجها و مشقتها را آسان مى سازد و انسان ، خودش به خودش مژده مى دهد.
خـردمـندان بشر، براى رسیدن به آینده احتمالى ، کوششها مى کنند، رنجهاى مى برند. و رنـجها را در کام خود شیرین مى دانند. حال اگر آینده ، محقق الوقوع باشد، انتظارش روح افـزا و دلپـذیـر خـواهـد بـود. در مـثـل اسـت کـه گـنـج بـدون رنـج حاصل نشود و رنج در راه تحصیل گنج قطعى ، شیرین است .
تلخ و شیرین
انتظار، گاه تلخ است و گاه شیرین .
انـتـظـار تـلخ ، وقـتـى اسـت کـه آدم در جـاى خـود بنشیند و تکان نخورد، چشم به در خانه بـدوزد تـا مـطـلوبـش بـیـایـد. در ایـن انـتـظـار، روزش مـاه بـه نـظـر مـى آیـد و مـاهـش سال و روزگارش تلخ و انتظارش تلخ .
انـتـظـار شـیـریـن آن اسـت کـه انـسـان از جـا بـر خـیـزد و بـه کـار پـردازد، زمـیـنـه حـصـول مـقـصـود را آمـاده سـازد و بـدانـد کـه هـر چه آمادگى بیشتر شود، مقصود، زودتر حاصل مى شود.
از هر آمادگى که فارغ شد، لذتى برایش پیدا مى شود و گام دگرى در راه آمادگى بر مى دارد و در دل ، با مطلوب خود راز و نیازى مى کند.
انـتـظار ظهور حضرت مهدى از این قبیل است . کسى که در این انتظار به سر مى برد. به حـضـرتش عشق مى ورزد. روز به روز آمادگى خود را بیشتر مى کند و از حضرتش کمک مى خـواهـد که هر چه بیشتر بتواند خود را آماده کند و هر آمادگى براى او مژده موفقیت و نوید حصول مقصود خواهد بود.

(برگرفته از آثار مرحوم آیة الله سید رضا صدر )

( گرفته شده از  :http://www.ghadeer.org  )

امام صادق(ع)

اى صادق آل پیامبر!
با بیانى بلیغ و کلامى فصیح، زبان رساى اسلام بودى.
با سخنانى حکیمانه، منطقى استوار و علمى سرشار، برگزیده روزگار بودى و... بنده شایسته پروردگار! تجسّم صبر و اخلاص بودى، چشمه جود و سخاوت بودى، و کوه حلم و بردبارى، و نام‏آور فراست و شجاعت، و جلوه هیبت و جلالت.
چهره فروزان اهل‏بیت بودى، و وارث علوم رسالت. از سلاله پیامبران بودى، عطر و بوى پیامبر را مى‏دادى و مهابت و شکوه او را داشتى!
اى خورشید مدینه دانش! کدام معلّمى را مى‏توان نام برد که به اندازه تو، تربیت یافته مکتب عترت داشته باشد؟ کدام حوزه است که شاگردى تو، برسر درِ آن نقش نبسته است؟ کدام فقیه است که خوشه‏چین خرمن حدیث تو نیست؟
اى امام صادق! تو، ناصرحقایق،دچار منصوردوانقى بودى،آن باطلى‏که لباس حق‏پوشیده و جامه خدمت و خلافت به برکرده بود، تا رعیت را در هیئت شبانى بفریبد و گرگ ایمان و جان آنان شود.
شهادت تو، نشانى از مظلومیّت خطّ اهل‏بیت بود.(نقل از : محدثی ، جواد ، قطعات )

شهادت حضرت امام صادق را به همه شیعیان آنحضرت تسلیت باد

عاشقان ایران اسلامی لباس دلبستگی از تن بیرون کرده اند و ....

باسمه تعالی

آمریکا و اذنابش یداند

 امروزعاشقان ایران اسلامی ، لباس دلبستگی به دنیا را از تن بیرون کرده و لباس جهاد و مقاومت بر تن نموده اند و با حقظ ارزشهای دینی قرآنی و فرهنگ غدیر و عاشورا  و انتظار که حاصلش پیروزی انقلاب اسلامی ایران است ،  در افق طلیعه فجر تا بر پائی حکومت واحد جهانی اسلامی به رهبری حضرت امام مهدی عج از پای نخواهند نشست وتا پیروزی کامل از خون شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و ارزشهای دین پاسداری خواهند نمود .

غیورمردان عاشقان ایران اسلامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری  در برابر هرگونه توطئه استکبار جهانی به رهبری آمریکا و اروپا ایستاده اند و از تهدیدات مستکبران و تحریم اقتصادی آنان هراسی نخواهند داشت و از یاری دین خدا دست نخواهند کشید ، چرا که :  آنانکه به یاری دین خدا بر خواسته اند پیوسته با نصرت خداوند منان قرین خواهند بود ، هرکس را که خدایاری کند هیچ کس را توان آن نیست به او لطمه ای وارد سازند .

عاشقان ایران اسلامی  اعلام می کند : ای آمریکا از دست غیورمردان ایران اسلامی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، که صالحان وارثان زمین اند واین وعده خدا ست و  وعده خدا محقق خواهد شد اللهم عجل لولیک الفرج والنصر   

 

بیاد زنده یاد قیصر امین پور

 شاعر نامدار انقلاب اسلامی سخنسرایی از خطه ادیب پرور جنوب ایران دکتر قیصر امین پور به دیار باقی شتافت . فقدان این شاعر فرزانه متعهد را به عموم ادب دوستان در ایران اسلامی بخصوص شاعران و ادیبان و همسنگران  آن فقید سعید و خانواده محترم امین پور تسلیت عرض می نمایم روحش شاد باد

آیا می دانید ؟

 

قابل توجه بیخبران و کج اندیشانی که مرعوب آمریکا و اذنابش می باشند  و آنان که در داخل کشور ایران اسلامی واکنش منفی به تاثیرات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفر به آمریکا و شرکت در اجلاس سازمان ملل را داشتند و نقش پیاده نظام کاخ سفید را ایفا می کردند و ...

آیا می دانید ؟

رادیو بی بی سی در گزارشی در باره سفر ریاست جمهور به کشور آمریکا و ایراد سخنرانی در مجامع مختلف آمریکا ووشرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل و ایراد سخنرانی  ... و حجم گزارشها ی مندرج در رسانه های آمریکائی تصریح کرد :

" آن قدر که رسانه های نوشتاری ، دیداری و شنیداری آمریکا در روزهای گذشته به سفر احمدی نژاد به نیویورک توجه نشان دادند ودر مورد آن خبر ، گزارش و تحلیل پخش کردند ، به هیچ یک از دیگر سران جهان که برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل عازم نیورک هستند توجه نشان ندادند ."

 روزنامه لس انجلس تایم در یکی از شماره های خود با تحلیل دیدگاه های احمد نژاد ، نوشت :

" ایستادگی رئیس جمهور ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهیونیستی ، او را به یک قهرمان در میان مردم کشورهای عربی تبدیل کرده است ...مورد قابل توجه در باره احمدی نژاد این است که هر چند او به عنوان مقام رسمی یک کشور شیعه محسوب می شود ، اما با این وجود مردم کشورهای سنی نشین نیز از وی حمایت می کنند و به اعتقاد اغلب مردم کشور های عربی ، احمدی نژاد نمونه کامل یک مسلمان است ."

روزنامه یدیعوت آحارونوت صهیونیستی پر تیراژترین روزنامه رژیم نژاد پرست اسرائیل به قلم اولی آزولی نوشته که : محمود احمدی نژاد از زمانی که از هواپیمای خود در نیویورک پیاده شد ، به پدیده ای تبدیل شد که انکارش سخت بود . این روزنامه می نویسد که وی موفق شد تا عده ای را خشمگین کند و باعث خنده عده ای دیگر شود اما مهم این است که همه این افراد به او گوش دادند و این دست آورد بزرگ برای رئیس جمهور ایران بود .

به نوشته همین روزنامه ، محمود احمدی نژاد به جورج بوش ، رئیس جمهور آمریکا  نیز این درس را داد که که از صحبت مستقیم با دشمن هراسی ندارد .

                                           (نقل از : http://j62m27.persianblog.ir                                          اللهم عجل لولیک الفرج والنصر