غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

با تشکر استاد سخن انصاری نژاد http://www.adineh.blogsky.com

یکشنبه 29 مهر ماه سال 1386

 

   به عبدالحسین انصاری وشعرهای زلالی که برای پدرشهیدش می گرید.و..

 

احساس می کنم که توازجنس دیگری

 

ازدرک صددریچه تماشافراتری

 

مجنون شروه های عطشناک فایزی

 

مفتون چشم های پریزاد بندری

 

می بینم ایستاده به دریا چقدر با

 

گیسوی موج های پریشان برابری

 

یک قایق سپید کف آلودمی برد

 

باخودتورابه ساحل رویای یک پری

 

احساس می کنم دلت ازآسمان پراست

 

بردفترم شبیه فرودکبوتری

 

دیدم که برکرانه شعرم نشسته ای

 

یعنی که ازتمام غزل های من سری

 

دیدم ترانه های توهرروزتاخدا

 

وامی کنند پنجره ی مهربان تری!

 

«باکوله باروباچمدانی که همچنان»1

 

دربهت چشم های خیابان مسافری

 

شعرتوراگریستم اندازه ی غروب

 

واکرده روبه فصل شقایق شدن دری

 

بادستمال خیس نگاهت گره زدی

 

قاب پدربه غربت معصوم مادری

 

وقتی مدادکوچک دلتنگی ات کشید

 

جای پدربه دفتر ت عکس کبوتری

 

دستی بزن به دامن سجاده ی پدر

 

یعنی به استغاثه ی خورشیدآوری

 

چشم پدرستاره ی دنباله دارشد

 

آن شب که پرکشیدازآغوش سنگری

 

ازکوفه ومحرم وزینب سرودورفت 2

 

مثل بهاربانفس غنچه پروری

 

داردنگاه می کند ازابرها تورا

 

باران گرفت چشم توبربام دفتری

 

بگذارباتومشق شقایق شدن کنم

 

وقتی که می زنی به هوای پدرپری

 

می آیی ازسلوک دکل های های انتظار

 

تاپلک می زنی به هم آن سوی معبری

 

ای شعر با نسیم گل سرخ پر زده

 

دستم به دامنت تا «چزابه» می پری؟!

 

سر می نهی به شانه «اروند» گریه پوش؟

 

دل می دهی به مقتل در خون شناوری؟!

 

شعری بخوان «جزیره مجنون» شعله ور

 

یادآور عروج هزاران کبوتری

 

چشمی که اقتدا به شقایق نمی کند

 

سنگ جهنم است اگر خوب بنگری

 

با خون لاله فرصت تجدید بیعت است

 

ایمان به سمت سرخ شهیدان می‌آوری؟!

 

***

بالی تزد به سوی من الهام شعر بعد

دستی تکان نداد پرستوی دیگری

 

 

1-از عبدالحسین انصاری

2- پشت هم هی مثال می آورد زینب و کوفه و محرم را - عبدالحسین انصاری

بر گرفته از : http://www.adineh.blogsky.com

عید فطر مبارک باد

عید سعید فطر بزرگ عید مسلمین بر همه مسلمین جهان بخصوص جرعه نوشان ماء معین از کوثر زلال ولایت غدیر در۳۰ روز مهمانی به میزبانی خالق هستی در ماه مبارک رمضان مبارک باد .

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

روز جهانی قدس روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین آخرین جمعه ماه ر

باسمه تعالی

روز قدس روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین آخرین جمعه ماه رمضان یکى از وقایع تاریخى که بسیار حائز اهمیت است در اوائل پیروزى انقلاب اسلامى ایران که به دست زعیم و رهبر کبیر مسلمین جهان حضرت امام خمینى ره بنیان گذاری شد روز جهانی قدس است که از  رمضان 1399 قمرى

(1358 شمسى) شروع و مقرر گشت هر ساله در چنین روزى تمام مسلمین جهان راهپیمایى کنند.

و به این سان پیام پیامبر گونه امام راحلمان , نور امید به دل مظلومان فلسطینى تاباند و میلیون ها انسان آواده ومبارزه را براى مقابله عملى با توطئه هاى رژیم اشغالگر قدس و آمریکاى جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.
پیام امام خمینى ـ رضوان الله تعالى علیه ـ نقطهء عطفى در تاریخ مبارزات ملت فلسطین شد وملت بزرگ ایران اسلامی ودیگر مسلمانان جهان را براى مقابله با جنایتکاران , به یکپارچگى و وحدت کلمه دعوت کرد..

روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، و روز حکومت اسلامى است(سخنرانى امام خمینى قدس سره در روز جهانى قدس، سنه 1358 تفصیل این سخنرانى در کتاب رهنمودهاى امام، ص 96 موجود است)

روز قدس از دیدگاه مقام معظم رهبری

روز قدس , روزى است که یادآور یکى از ابتکارهاى امام راحل عظیم الشأن ماست . این روز را دنیاى اسلام باید گرامى بدارد. توده هاى مسلمان نگذارند که بعضى از دولتهاى خود فروخته در فضاى آرام و سکوت مصنوعى که به وجود آورده اند فلسطین را ذره ذره و لحظه به لحظه ذوب کنند و قضیه را به دست فراموشى بسپارند..خیانت دولتهایى که با رژیم غاصب ساختند و فلسطینیها را قربانى کردند, نباید از یاد برد و فراموش بشود.این یک قضیه کوچکى نیست , بیش از چهل سال است که ملت اسلام نام فلسطین را مى آورد.
مسلمین , متفکرین اسلامى , نویسندگان و سیاستمداران , هزاران بار گفته اند و هزارها نفر در این راه شهیدشده اند. مگر مى شود پاره تن جهان اسلامى را در اختیار دشمنان گذاشت که او را تصرف کنند و ملتى را از خانه خودش
بیرون کنند! مگر چنین چیزى مى شود؟ مگر اسلام اجازه مى دهد؟ مگر ملتهاى اسلامى اجازه مى دهند؟

امام خمینی ( ره) و صدور فرمان روز جهانی قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

من طى سالیان دراز, خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون , این روزها به حملات وحشیانهء خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى کند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب وپشتیبانان آن , به هم بپیوندند; و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعهء ماه مبارک رمضان را که ازایام قدر است و مى تواند تعیین کنندهء سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد, به عنوان " روز قدس " انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند ازخداوند متعال پیروى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

روح الله الموسوی الخمینی

 

ملت بزرگ ایران اسلامی همگام و همراه با دیگر مسلمانان آگاه و بیدار جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان چون سیلی خروشان به خیبان های شهرها آمده و با راه پیمائی تفر و انزجار خود را از مستکبرین و صهیونیسم بین الملل و اسرائیل غاصب به جهانیان اعلام و پشتیبانی خود را از ملت مظلوم و بیدفاع فلسطین اعلام خواهد داشت و به سران دولتهای اسلامی نیز میخواهد که از بیتفاوتی خارج شوند آمیکا و اروپا را وادارند که از حمایت جرثومه فساد اسرائیل دست بر دارند و از ملتهای مسلمان نیز میخواهد که از دولتمردان بخواهد حمایت آشکار و عملی خود را از ملت فسطین اعلام دارند . خیابانهای شهرهای ایران اسلام میعادگاه عاشقان ایران اسلامی است و شعارشاه مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا.زنده و پاینده باد مردم مظلوم فلسطین و کشور اسلامی فلسطین

 لینک ثابت عاشقان ایران اسلامی

شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام تسلیت باد

آنگاه که شمشیر نابکاران در سپیده دمان در محراب مسجد کوفه فرود آمد اجرای عدالت و دادگری در جهان انسانیت تا سپیده دمان فجر قیام امام مهدی عجل معطل ماند . چرا که امیر مومنان آن مجری عدالت و اسوه تقوی و عدالت را در محراب عبادت با ضرب شمشیر نفاق و تحجر شهید نمودند . شهادت امیر مومنان پیشوای تقوا پیشگان مظلوم تاریخ وصی مصطفی صلی الله علیه و آله امام علی ابن ابیطالب  را به پیشگاه منتقم حقیقی خون شهیدان و مطلومان تاریخ و همچنین به همه مسلمین و عدالتخواهان و آزادگان و پیروان آنحضرت تسلیت عرض می نمایم و از درگاه قادر منان در لیله القدر عاجزانه مسئلت می داریم که اجازه حضور و ظهور امام مهدی عج را صادر فرماید تا با حضورش و حکومت عدالتکسترجهانیش عدل الهی در جهان انسانیت دوباره زنده گردد و اثری از ظلم و بیعدالت دیده نشود اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

با تشکر از کانون فرهنگی شهدا : http://www.shohadacs.blogfa.com/

خجسته میلاد دومین امام و حجت خدا بعد از پیامبر خاتم ص مبارک باد

خجسته میلاد حضرت امام حسن مجتبی سبط پیامبر صلی الله علیه و آله پور امام علی علیه السلام از دامن پاک و مطهر دخت پیامبر خاتم (ص) را به وارث بعثت و غدیر و عاشورا یعنی وارث همه انبیا حضرت امام مهدی عج و به همه مسلمین و آزاد اندیشان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم .اللهم عجل لولیک الفرج .