غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

رهبرا با تمام وجودمان آماده ایم

 ای امام و رهبر ما در عصر غیبت حضرت امام مهدی  
عجل الله تعالی فرجه الشریف
 
سربازانت عاشقان ایران اسلامی با رهنمودهای خردمندانه ات و پیروی از فرمایشاتت در جبهه سایبری نیز شکست تلخی به دشمنان اسلام و مسلمین خواهند داد .فرمان از حضرتعالی و فرمان بری بدون چون و چرا از عاشقان ایران اسلامی در تمامی صحنه ها و بخصوص در جبهه سایبری
                 جان به کف بگرفته در راهت به جان آماده ایم .
                                      اللهم عجل لولیک الفرج والنصر
عکس فوق از سایت : http://etre-yas.ir

ویژه نامه اربعین حسینی

                            ویژه نامه اربعین امام حسین علیه السلام ١٣٩٠
                                  مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام  

ویژه نامه اربعین

  بسم الله الرحمن الرحیم  

خوبان همه بنده و مولاست حسین         عالم همه قطره و دریاست حسین 

     از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین     ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش

السلام على الحسین و على علی بن الحسین و على اولاد الحسین

و على اصحاب الحسین

              بیستم صفرسالروز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت

ابا عبدالله الحسین علیه السلام

تسلیت باد .

استراتژی امام خمینی (ره) در برخورد با آمریکا

استراتژی امام (ره) در برخورد با آمریکا

 

الف) آمریکا

1) لزوم مقابله با استراتژی بحران از درون آمریکا و دشمنان

حریف های ما که کار کشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند ، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک چنین انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد و تحت نفوذ دیگری باشد ، با دست همین ملت بوده است و یک ملت را نمی شود مهار کرد ، باید چه بکنند ، تا این که این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد . باید خود انقلاب را از باطن داخل خود فاسد کنند.

فعالیت الان در این جهت است که می خواهند این انقلاب را در خودش ایجاد نفاق و اختلاف کنند و مدفونش کنند و پس از این که خود انقلاب مدفون شد ، بیایند و یک نفری که خودشان تعیین می کنند ، یک کودتایی ، یک بساطی درست کنند و همان مسائل سابقش را پیش بیاورند . ملت ما باید یک مطلب را لااقل که یک مطلب واضحی است فراموش نکند ، که قدرت بزرگی که منافع داشته است در ایران مطامع داشته است در ایران، منافع نفت داشته است در ایران ، منافع سوق الجیشی داشته در ایران ، یک مرکزی است که حساس است برای ابر قدرت ها ، یک چنین کشوری که زن و مردش ، بچه و بزرگش قیام کردند و با خواست خدا و وحدت کلمه پیش بردند ، اینها حالا برای ضربه ای که خوردند ، منافع از دستشان رفته است نمی توانند در این محل . دیگر آن طور توطئه هایی که پیشتر می کردند ، زمان رژیم سابق که اینجا را محل از برای آن چیز هایی که می خواستند خودشان ، پایگاههایی که می خواستند خودشان قرار بدهند حالا دیگر برایشان نمی شود. اینها درصدد برآمدند که از باطن خود این نهضت ، انقلاب یک پوسیدگی ایجاد کنند . در همه قشرهای اعمال آنها نفوذ کردند.

صحیفه نور ، ج 11 . ص 108

ادامه مطلب ...

پیام امام خمینی (ره) بمناسبت عید میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)

پیامی از حضرت امام راحل خمینی بت شکن (قدس سره) به مناسبت عید میلاد حضرت عیسی مسیح این پیام از سایت http://www.imam-khomeini.com از مقاله  ای تحت عنوان بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

تأملی در دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) درباره مأموریت ظلم ستیزی حضرت عیسی مسیح (ع) و انحراف کلیسا و پاپ از مسیر این پیامبر بزرگ الهی پیامبری که سیره او ستیز با سیطره ظالمان بود

بر گرفته شده است با توجه به قیام پیروان حضرت عیسی مسیح علیه السلام در آمریکا و اروپا بر علیه وال استریت (جنبش تسخیر وال استریت )ضمن تبریک عید میلاد پیامر الهی حضرت عیسی علیه السلام به پیروان آنحضرت این پیام را که در ذیل می آید به همه مبارزین بر علیه بی عدالتی در جهان تقدیم می دارم وپیروزی آنان را ازدرگاه قادر متعال مسئلت می دارم

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

تصویر متحرک زیباسازی وب  تصویر متحرک زیباسازی وب

 

من متقابلاً ولادت عیسی مسیح را به همه ملت های مستضعف دنیا و به ملت مسیح و به مسیحیان هم‏میهنمان تبریک می‏گویم. عیسی مسیح همه چیزش معجزه بود. معجزه بود که از یک مادر باکره متولد شد. معجزه بود که در مهد سخن گفت. معجزه بود که برای بشر صلح و صفا و روحانیت آورد. همه معجزه، همه انبیا معجزه هستند، و همه برای ساختن بشر آمدند. همه می‏خواهند که بشر به راه مستقیم الهی سیر کند، و همه می‏خواهند که تمام افراد بشر در صلح و صفا و برادری زیست کنند. این وظیفه مأمورین الهی است که در دنیا آمده‏اند برای اینکه بشر را از این عالم به عالم بالا ببرند و یک وظیفه هم روحانیین ملت ها دارند؛ روحانیین مسیح، روحانیون مسلم، روحانیون یهود، همه روحانیون. و آن وظیفه تبعیت تام از پیغمبرها، و از آنهایی که آمدند برای تربیت بشر و برای صلح و صفا بین تمام افراد بشر. روحانیون در مرتبه اول واقع‏اند برای تحقق دادن به آرمان های انبیا که همان وحی الهی است. روحانیون یک وظیفه الهی دارند که این وظیفه الهی بالاتر از آن وظایفی است که سایر مردم دارند. یک مسئولیت الهی دارند. روحانیون مسئول‏اند در مقابل پیامبران و در مقابل خدای تبارک و تعالی. مسئول‏اند که تعلیمات انبیا را به مردم برسانند و دست مردم را بگیرند و از این گرفتاری هایی که دارند نجات بدهند.


مسئولیت روحانیون مسیح

مردم دنیا امروز مبتلا هستند به قدرت های بزرگ، و به قدرت هایی که شیطانی هستند و در مقابل انبیای بزرگ ایستادند و نمی‏گذارند تعلیمات انبیا تحقق پیدا بکند. روحانیت مسیح یک خصوصیت زیادی دارد، و آن اینکه قدرت های بزرگ مسیحی هستند، مدعی مسیحیت هستند و آن قدرت های بزرگ‏اند که در دنیا برخلاف تعلیمات خدای تبارک و تعالی که به همه انبیا تعلیم فرموده است و برخلاف تعلیمات عیسی مسیح عمل می‏کنند. روحانیت مسیح موظف است به حسب تعلیمات مسیح، و به حسب تعلیم خدای بزرگ که با این قدرت هایی که برخلاف مسیر انبیا و برخلاف مسیر مسیح رفتار می‏کنند مبارزه معنوی بکنند. آنها را ارشاد بکنند به ملت مسیح. هدایت کنند ملت مسیح را که تبعیت از این قدرت هایی که بر ضد مسیح هست نکنند.

من وقتی با روحانیین مسیح مواجه می‏شوم باید مسائلی که مربوط به روحانیت است عرض کنم. مسائل مربوط به شما این است که مسائل دنیا را آنطور که هست بررسی کنید، و ببینید به ملت ها از دست مدعیان مسیحیت چه می‏گذرد. شما آمدید ایران و معلوم نیست بتوانید در ایران آن قدر بمانید که شهدای ما را ببینید، قبور شهدای ما را ببینید. شما در بهشت زهرا رفتید و قبور یک عده از شهدا را دیدید. هر جای ایران بروید از این قبور هست. شما معلولین ما را ندیدید. هر جای ایران بروید کسانی که دست و پای خودشان را از دست دادند و مجروح شدند، معلول شدند و از زندگی ساقط شدند خواهید دید. چه خوب بود که شما مسیحیین و شما روحانیین مسیح یک مدتی می‏ماندید در ایران، و به شهرهای مختلف ایران و به دهات و روستاهای مختلف ایران می‏رفتید، و مشاهده می‏کردید آثار جرم آن کسی را که طرفدار او رؤسای جمهور امریکا بودند. آن کسانی که امریکا به ما تحمیل کرد و رؤسای جمهور امریکا تحمیل ما کردند.


کارنامه سیاه شاه

ای کاش می‏رفتید و می‏دیدید که جرم هایی که واقع شده است در ایران چه جرم هایی است. ‌ای کاش در آن وقتی که شاه مخلوع ایران بود می‏آمدید و به شما اجازه می‏دادند که بروید و زندان های ما را ببینید. ببینید در این زندان ها به علمای اسلام، به روشنفکرهای ایران، به محصلین ایران، به دانشگاهی های ایران چه می‏گذرد. ببینید که در این بیغوله‏هایی که در زیرزمین ایجاد کرده بودند و جوان های متعهد ما را برای اینکه آزادی می‏خواستند، برای اینکه استقلال می‏خواستند، در این بیغوله‏ها با آنها چه رفتار کردند.

من اگر بخواهم برای شما کلیات مسائل را هم بگویم وقت ضیق است. لکن بدانید با این ملت همچو رفتار کردند که هیچ وحشی‏ای با هیچ وحشی عمل نمی‏کند. پاهای بعضی از جوان های ما را با اره بریدند. بعضی از جوان های ما را روی تابه گذاشتند و سرخ کردند. در حضور پدرها، پسرها را دست بریدند. پسرهای کوچک را برای اقرار گرفتن از پدر، کارهایی کردند که خجلت‏آور است گفتش و کارهایی کردند که به استناد اینکه ما مأمور هستیم از طرف دولت های بزرگ، و مأمور برای وطنمان هستیم و مستند می‏شد همه اینها به رؤسای جمهور امریکا و امثال آنها، کارهایی شده است که ملت مسیح را اگر مطلع بشوند سرافکنده می‏کند. کارهایی کرده‏اند که روحانیت مسیح را در نظر مردم، شاید به آن قداستی که هستند برخلاف آن جلوه دهند.


انتقاد از مواضع و عملکرد روحانیت مسیح

شما روحانیت مسیح باید مسیح را از این تنگنایی که ایجاد کرده‏اند رؤسای جمهور شما، نجات بدهید. مسیح چشمش به علمای مسیحیین و سایر قشرها، روشن است. مسیح چشمش این است، مطالعه می‏کند، تحت نظر قرار داده است شما را، که شما با این ظالم هایی که با بشر اینطور کردند چه رفتار می‏کنید. آیا در کلیساهای شما هیچ وقت راجع به این جرایم صحبتی شده است؟ آیا از پاپ انکاری راجع به این مصایب شده است؟ آیا پاپ که ما را به حسب آن چیزی که در روزنامه بود محکوم کرده است که این گروگان ها را نگه داشتیم، پاپ مطلع هست از اینکه اینها چه بودند و چه هستند؟ آیا محکوم کردن یک ملت ضعیف در خور شأن یک روحانی‏ای است که خود را روحانیت بزرگ مسیح می‏داند؟ آیا محکوم کردن آنهایی که پنجاه سال در زیر یوغ این قدرت های بزرگی که با طرفداری حکومت هایی که خودشان را به مسیح نسبت می‏دهند و می‏گویند مسیحی هستیم، آیا هیچ وقت به اینها انکار شده است؟ آیا روحانیین مسیح انکار این اعمال ظالمانه‏ای که برخلاف دستورات عیسی مسیح ـ سلام اللّه‏ علیه ـ است، هیچ وقت انکار این مسائل را کرده‏اند؟ ما در پاریس در عید مولود حضرت مسیح اعلامی کردیم و راجع به مظالمی که شده است، آنجا چیزهایی نوشتیم، و مع‏الأسف گفته شد که پاپ اجازه نشر آن را ندادند. چرا باید یک روحانیت بزرگ مسیح با مظلوم ها این طور عمل کنند؟ چرا باید روحانیت بزرگ مسیح مظلوم ها را محکوم کنند و طرفداری از ظالم کنند؟

آیا شماها اطلاع ندارید از این جریمه‏هایی که در اینجا واقع شده است؟ آیا شما اطلاع ندارید که یک ملتی را تمام ذخایرش را بردند و خودش گرسنه مانده است؟ آیا اطلاع ندارید که یک ملتی را چندین سال؛ در طول پنجاه سال، با زجر و زحمت تحت فشارها قرار دادند و هم دارایی او را به دولت های بزرگ دادند؟ آیا روحانیت مسیح اطلاع ندارد که برخلاف گفت؟ همه انبیا و برخلاف گفته مسیح دارایی های ایران را آقای کارتر حبس کرده است، سد کرده است در همه بانک ها؟ آیا عیسی که برای عدالت آمده است و مردم را به عدالت می‏خواهد وادارد، و شما موظفید که عمل کنید به آن چیزی که عیسی مسیح فرموده است و ظالم ها را وادار کنید به عمل کردن. آیا مطلع هستید که یک ملت ضعیف را چطور می‏خواهند در تحت فشار قرار بدهند؟ آیا مطلع هستید که حصر اقتصادی که آقای کارتر می‏خواهد انجام بدهد، معنایش این است که می‏خواهد ـ در نظر او این است ـ که سی و پنج میلیون جمعیت از گرسنگی بمیرد؟ آیا آقای پاپ مطلع از این مسائل هست و ما را محکوم می‏کند؟ یا به او بد مسائل را می‏رسانند؟ اگر مطلع هست وای به حال ما و وای به حال مسیحیت و وای به حال علمای مسیح، و اگر مطلع نیست وای به حال واتیکان. چرا باید شما آقایان که آمدید اینجا مسائل را آنطور که هست ادراک نکنید و به واتیکان چرا نباید برسانید؟ آیا واتیکان از شما قبول نمی‏کند؟ آیا واتیکان از اشخاصی که طرفدار ابرقدرت ها هستند و طرفدار ظالم ها هستند قبول می‏کند مسائل را، از مظلومین قبول نمی‏کند؟ آیا مظالم این ابرقدرت هایی که خودشان را به مسیحیت زدند و می‏چسبانند به حضرت مسیح، این مظالمی که اینها کردند، به کجا باید گفت؟ با کی باید در میان گذاشت؟ با شما روحانیین مسیح باید در میان گذاشت؟ با آقای پاپ باید در میان گذاشت؟


در برابر ظلم چرا سکوت؟

[آیا]صدای ما به آقای پاپ می‏رسد؟ می‏گذارند برسد؟ اگر رسید ترتیب اثر به صدای مظلوم می‏دهد ایشان؟ بنای ایشان هست که با مظلوم ها، با آن اشخاصی که تحت ظلم هستند و برخلاف دستورات حضرت مسیح با آنها عمل می‏شود یک معارضه‏ای بکند؟ ایشان از این مظالمی که الآن در دنیا واقع می‏شود و با دست رئیس‌جمهور امریکا واقع می‏شود و قبلاً شد و به دست رؤسای جمهور واقع شد، ایشان بی‏اطلاع هستند؟ ایشان نمی‏دانند در فلسطین و لبنان و ویتنام و سایر جاها چه می‏گذرد و از کی این مظالم واقع می‏شود؟ به آقای پاپ این مسائل اصلاً نمی‏رسد؟ ایشان در محاصره هست و کسی با او نمی‏تواند صحبت بکند؟ یا می‏دانند، مطلع‏اند، مسائل را می‏دانند و ساکت نشستند؟ ما این سؤال را داریم که چرا سکوت در مقابل ظلم؟ این دستور حضرت مسیح هست؟! چرا واگذار کردند ابرقدرت ها را به حال خود تا هر چه جنایت می‏خواهند بکنند و هر چه مظلومان را می‏خواهند از بین ببرند؟


وظیفه پاپ

عیسی مسیح که پیامبر صلح هست و می‏خواهد صلح در دنیا باشد و الآن عید صلح هست. شما می‏دانید که در عید صلح در این مواردی که الآن اینها مشغول جنگ هستند چه می‏گذرد؟ شما از امثال این رؤسای جمهور باور می‏کنید که یک وقت می‏آیند و دعا می‏کنند، دعای آنها را باور می‏کنید؟ شما این تبلیغاتی که الآن در امریکا بر ضد ما می‏شود، این روزنامه‏هایی که بر ضد ما تبلیغ می‏کنند، این رادیوها و تلویزیون هایی که بر ضد ما تبلیغات می‏کنند، آیا از آنها مطلع هستید؟ آیا از وضع مظلوم ها مطلعید و می‏دانید که این تبلیغات بر ضد مظلوم ها و بر وفق مرام ظالم هاست؟ شماها وظیفه ندارید که از این تبلیغات جلوگیری کنید؟ آقای پاپ وظیفه ندارند که هدایت کنند اینهایی که بر ضد مظلومین قیام کردند؟ با قلم خودشان، با قدم خودشان، با همه وسائل تبلیغاتی بر ضد مظلومین قیام کردند، آقای پاپ وظیفه ندارند از اینها جلوگیری کنند؟ پس کی وظیفه دارد؟ مذهب مسیح را کی باید ترویج کند؟ کی باید تعلیمات مسیح را به مردم بگوید؟ فقط تعلیمات مال آن قشر پایین است؟ تعلیمات مال این زاغه‏نشینان است؟ تعلیمات مال کشاورزان است؟ یا اولی به تعلیمات آن طبقه بالا هستند؟ آیا نباید آنها را به تعلیمات مسیح آشنا کرد؟


مذهب مسیح را دریابید

دردها زیاد است و نه وقت شما و نه وقت من مجال این دارد که دردهای یک ملت ضعیف را به شما برسانند. من به شما که روحانیین مسیح هستید، به وسیله شما به ملت امریکا، به روحانیین امریکا، به روحانیت مسیح در تمام دنیا پیام می‏فرستم که هم مظلومین را دریابید و هم حضرت عیسی را و هم مذهب مسیح را. مذهب مسیح و حضرت عیسی در معرض اتهام واقع شده است، این مذهب را دریابید. آقای پاپ در معرض اتهام است. مردم حق ندارند بگویند این چرا را؟ حق ندارند که [بپرسند] چرا آقای پاپ مظلومین را محکوم می‏کنند برای ارضای ظالم ها؟ شماها برسانید این مسائل را به مردم. ملت امریکا را می‏گویند بر ضد ما تجهیز کردند در این عیدی که باید عید صلح باشد و رئیس‌جمهور امریکا در همه جا؛ در بین مظلومین جنگ راه انداخته است. مظلومین را دارد می‏کوبد. مع‏ذلک روحانیین مسیح ساکت‏اند. چرا باید ساکت باشند؟ چرا باید از حال مظلومین مطلع نباشید؟ چرا اگر از حال مظلومین مطلعید باید با ظالم ها مقابله نکنید و لااقل هدایت نکنید آنها را؟ هدایت محصور به کلیساست؟ هدایت محصور به یک جمعیت پایین است؟ یا هدایت اول مال بالاهاست؟ انبیا که مبعوث شدند اول با طبقه بالا مقابله کردند. حضرت موسی با فرعون مقابله کرد. طبقه بالا اولی هستند به اینکه مقابله بشوند و هدایت بشوند. شما روحانیون هدایت کنید این طبقه بالا را. هدایت کنید این رؤسای جمهور را. دریابید عیسی مسیح را. دریابید ملت مسیح را. دریابید مسیحیت را. نگذارید مسیحیت در نظر مردم مشوه بشود. نگذارید روحانیت مسیح در نظر مردم یک روحانیتی باشد طرفدار ظالم ها. خداوند ان‏شاءاللّه‏ بشر را از شرّ این بشرهایی که بر ضد تعلیمات آسمان، بر ضد تعلیمات ملکوت رفتار می‏کنند هدایت کند و خداوند مظلومان را از چنگ ظالمان نجات دهد.

آقای پاپ یک کسی را فرستاد اینجا و با ما مذاکره کرد و نظرش این بود که ما این اشخاصی را که در این لانه جاسوسی، جاسوسی می‌کردند رها کنیم. ما مسائلی را با آقای پاپ در میان گذاشتیم و جرایمی که در اینجا واقع شده بود و محتمل است که مثلا به ایشان درست نرسیده باشد، به وسیله فرستاده‌اش برای ایشان شرح دادیم و گله کردیم از ایشان که شمایی که یک پدر روحانی خودتان را حساب می‌کنید و خودتان را نایب مسیح، عیسی مسیح می‌دانید باید آن طوری که عیسی مسیح رفتار می‌کرد، شما بکنید. اگر عیسی مسیح الان بود پیش ما، آقای پاپ و سایر روسای روحانی احتمال این را می‌دادند که او متصل بشود به کارتر و به شاه مخلوع و این ملت مظلوم را رها کند؟! این احتمال را آقای پاپ یا سایر روحانیون مسیح، روحانیون همه مذاهب این را احتمال می‌دادند که اگر عیسی مسیح بیاید در بین ماها، این به طایفه مظلومین متصل می‌شود یا به طایفه ظالم ها؟ مامظلومین که پنجاه سال جوان های ما کشته شده اند، ذخایر ما برده شده است، فرهنگ ما به تباهی کشیده شده است، اختناق در این مملکت واقع شده است، همه چیز در زیر سلطه این پدر و پسر از بین رفته است و حالا ملت ما قیام کرده است و او را کنار گذاشته است و آقای کارتر هم او را برده است، مجرم ما را برده است و آنجا نگه داشته است و ما از او مطالبه می‌کنیم که این مجرم ما را بدهد. این اشخاصی هم که گروگان هستند در اینجا، اینها هم معلوم نیست پیش ما که اصلش اینکه مامور سفارت باشند. سفیر که اینها نیستند. کاردارشان هم که در اینجا نیست. اصل اینکه اینها از اجزای سفارت باشند و از دیپلمات ها باشند، این پیش ما اصلا ثابت نیست. بلکه خلافش بیشتر واضح است. این عده را ما عقیده مان این است که اینها آمده‌اند اینجا فقط برای جاسوسی و برای اینکه مملکت ما رابه تباهی بکشند و شواهد زیاد الان در همین لانه جاسوسی هست. خوب، ما اگر چنانچه عیسی مسیح – سلام الله علیه - تشریف بیاورند و این مطالبی را که ما به پاپ گفتیم، خدمت ایشان عرض بکنیم، ایشان ترتیب اثر به حرف ما نمی‌دهند؟! ایشان طرفداری از کارترمی کنند؟! طرفداری از شاه می‌کنند؟! یا طرفداری از این ملت مظلوم می‌کنند؟ اگر اعتقادایشان این است که نه، این طرفداری از ظالم می‌کند، این خلاف مذهب مسیح است. مذهب مسیح این نیست. پس آقای پاپ هم همچو اعتقادی ندارد. وقتی اعتقادشان این شد که پیغمبر بزرگ عیسی مسیح – سلام الله علیه - اگر تشریف داشتند، به داد این ملت مظلوم می‌رسیدند، دادخواهی می‌کردند از دشمن های این ملت مظلوم، حالا این روحانیون مسیح که آقای پاپ خودش را نایب حضرت مسیح می‌داند و روحانیون دیگر هم که آنها هم معتقد به مسیح هستند و خودشان را روحانیون مذهب مسیح می‌دانند، تابع مسیح می‌دانند، بعد از اینکه می‌دانند که اگر مسیح بود، با ما بود، خوب حالا آنها هم باید با ما باشند. قاعده این است که - به حسب مذهب مسیح من حرف می‌زنم، به حسب مقام مسیح من دارم می‌گویم - مقام بزرگ مسیح این اقتضا را می‌کند که اعتراض کند به ظالم. ظالم را از ظلمش باز دارد. شما هم که روحانیت مسیح هستید و ملت ها هم که تابع حضرت مسیح هستند، آن ملت ها هم باید تبعیت از حضرت مسیح بکنند. مگر ملت ها هم عقیده شان بر این است که حضرت مسیح نعوذبالله موافق با ظالم هست؟! و مخالف با مظلوم؟! و من گمان ندارم یک نفر مسیحی پیدا بشود یک همچو حرفی بزند. وقتی این طور شد، ما، ملت امریکا که مسیحی هستند، ملت های دیگری که مسیحی هستند، علاوه بر اینکه به روحانیت مسیح توجه می‌کنیم و این حرف را می‌زنیم به آنها هم می‌گوییم که شما ملت هایی که خودتان را مسیحی می‌دانید و تابع عیسی مسیح – سلام الله علیه - می‌دانید احتمال این را می‌دهید که حضرت مسیح اگر اینجا بودند مخالفت با ما می‌کردند و موافقت با کارتر؟! این احتمال را می‌دادید؟! احتمال می‌دهید که اگر عیسی مسیح نعوذبالله به جای کارتر بود، این اعمال را می‌کرد؟! جوان های ما را تا حالا عده‌ای کشته‌اند. جوان های ما را پلیس آن قدر اذیت کرده. سگ ها را به جان آنها انداخته است. این ملت مسیح احتمال این را می‌دهند که حضرت مسیح راضی به این امر باشند؟ یا نمی‌دهند؟ اگر احتمال می‌دهند که حضرت مسیح به ظلم راضی باشد، این با مسیحیت منافات دارد. این کفر به حضرت مسیح است. ما منزه می‌کنیم حضرت مسیح را از همچو احتمالی و اگر این احتمال را نمی‌دهد، با ما باید باشد. مجرد اینکه آقای کارتر سرنیزه دارد و طیاره دارد، تانک دارد، توپ دارد، قدرت دارد، این نباید ملت ها را، دولت ها را، نه فقط دولت های مسلم را، نه، ملت های مسلم را، دولت های مسیحی را، ملت های مسیحی را باید وادار کند به اینکه، اگر شما مسیحی هستید، اگر یهودی هستید، اگر مسلم هستید، اگر زرتشتی هستید، به هر مذهبی که هستید روسای مذهب شما با ما موافق‌اند و مخالف با کارتر و امثال کارتر. شماها هم باید با ما موافق باشید. ما همان مطلبی را که به آقای پاپ گفتیم و گفتیم ما پیش شما دادخواهی می‌خواهیم. ما می‌خواهیم شما برسید به این امر ما. ما ملت مظلومی هستیم. شما برسید به این جنایاتی که اینها کردند و این جنایت بزرگی که الان کارتر دارد به ما می‌کند. ما الان به تمام مسیحیون دنیا و تمام یهودی های دنیا و تمام زرتشتی های دنیا و تمام مسلمین دنیا می‌گوییم، تمام شماها مسئول هستید. برای اینکه همه شماها اگر چنانچه مذهب خودتان را تصدیق کرده باشید، لازمه تصدیق مذهب خودتان این است که صاحبان مذهب شما و کسانی که مذهب شما را آوردند، اینها در صف مظلومین هستند، نه در صف ظالم ها. شما هم باید در صف مظلومین باشید. شما باید موافقت با ما بکنید، نه موافقت با کارتر.

منبع: صحیفه امام، ج 11، به ترتیب صفحات 406 تا 412 - و صفحات 150 تا 153 http://www.imam-khomeini.com