غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

حضرت امام خمینی قدس سره و بیداری اسلامی

باسمه تعالی  

آنچه در ذیل مطالعه میفرمائید بمناسبت بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری جهانی در اروپا و آمریکا از سایت حضرت امام خمینی (قدس سره ) آورده شده است وبه یقین می تواند گفت که نقش حضرت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی در این بیداری اظهر من الشمس است و غیر قابل انکار .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

صبح پیروزی نزدیک است

رهنمودها و هشدارهای آگاهی بخش و حرکت زای امام خمینی (ره) خطاب به ملل مسلمان منطقه

اشاره

آنچه امروز در منطقه می‌گذرد و ملت‌های مسلمان را در برابر دولت‌های مدعی اسلام و در عین حال در تقابل با اسلام، قرار داده است، نتیجه عمل نکردن دولت‌ها به هشدارها و راه‌حل‌های حضرت امام خمینی (ره) و عمل کردن ملت‌ها به فریادهای بیداری و حرکت و قیام است که از گلوی آن رهبر بزرگ الهی برآمد و بالاخره بر گوش جان ملل مسلمان نشست و آنان را به جنبش درآورد.

امام خمینی (ره) دولت‌های منطقه را نصایح بسیار نمود و حتی آنان را با ارائه نظریه وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی به تشکیل ارتش مشترک دفاعی و ایجاد بزرگترین قدرت برای دفاع از ممالک اسلامی در برابر مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل ترغیب ساخت. ولی آنان نه این راهکارها را پذیرفتند تا با ملت‌های خود قدرت واحد علیه استعمارگران بین‌المللی شوند و آزادی و استقلال سرزمین‌های مسلمان نشین را به ارمغان آورند، و نه واقعیت‌های تلخی که آن پیشوای سائس و بیدار تحت عنوان وابستگی دولت‌های کشورهای اسلامی به آمریکا و ننگ ذلت در برابر اسرائیل و ملت فروشی به بیگانگان قاطعانه مطرح ساخت، آنان را به خود آورد و رگ غیرت میهنی را در وجودشان متورم کرد!

در نقطه مقابل این نوکران از خود بیگانه، ملت‌های مسلمان که سال‌های طولانی طنین فریادهای بیداری و حرکت و قیام را از امام خمینی (ره) در گوش جان داشتند و توان حرکت نمی‌یافتند، به مرور به خویشتن اسلامی خود بازگشتند و با اعتماد به نفس و خط بطلان کشیدن بر تبلیغات غربی و آمریکایی حرکت آغازیدند و حماسه‌هایی بی نظیر آفریدند.

آنچه پیش روی دارید، بند 2 تا 8 از پیام حضرت امام خمینی (ره) است که خطاب به ملل مسلمان به مناسبت کنگره جهانی حج در سال 1362 صادر کردند. در این بخش از پیام، به وضوح می‌بینیم که امام خمینی (ره) دولت‌های کشورهای اسلامی را نصیحت می‌کنند که از وابستگی به در آیند و به ملت‌های خود تکیه کنند تا به نجات رسند و نیز مشاهده می‌کنیم که ملت‌های مسلمان با سابقه علم و تمدن، به تمسک به حبل الهی و تجمع بر گرد پرچم اسلام و تبعیت از ملت ایران در مقابله با آمریکا و موفقیت و پیروزی بر استعمار و استبداد دعوت می‌شوند و در نهایت آن پیشوای الهی پیش‌بینی می‌کنند که صبح پیروزی نزدیک است.

2. همه مى‏دانیم و باید بدانیم که آنچه از قرن ها پیش تاکنون بر سر مسلمین آمده، خصوصا در یکى دو قرن اخیر که دست دولت هاى اجنبى به کشورهاى اسلامى باز شده و سایه شوم آنان بلاد مسلمین را به تاریکى و ظلمات کشانده است و ذخایر خداداد آنان را به باد فنا داده و به طور مداوم مى‏دهد، غفلت مسلمانان از مسائل سیاسى و اجتماعى اسلام است، که به دست استعمارگران و استثمارچیان و عمال غربزده و شرقزده آنان به توده‏هاى مسلمانان محروم تحمیل شده است؛ که حتى غالب علماى اسلام گمان مى‏کردند و مى‏کنند که اسلام از سیاست منزه است و یک شخص مسلمان نباید در سیاست دخالت کند. چپاولگران حیله‏گر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشنفکر خود اسلام را همچون مسیحیت منحرف به انزوا کشانند و علما را در چهارچوب مسائل عبادى محبوس کنند؛ و ائمه جماعات را در مساجد و محافل عقد و ازدواج منزوى، و مقدسین از توده را سرگرم ذکر و دعا، و جوانان عزیز را سرگرم عیش و نوش، از صحنه امور سیاسى و اجتماعى و اهتمام به امور مسلمین و گرفتارى بلاد اسلامى خارج نمایند و در این امر توفیق بسزایى پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوءاستفاده نمودند، و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند؛ و بسیارى از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده، و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند؛ و وابستگى و فقر و فاقه و پیامدهاى آنها گریبانگیر توده‏هاى دربند گردید و اکنون نیز مسلمین به غفلت خود و عمال استعمار به تبلیغات خود و ابرقدرت ها به سلطه و چپاول خود ادامه مى‏دهند؛ و آخوندهاى مزدور و دربارى به عقب نگه داشتن مسلمانان و جهالت و غفلت آنان دامن مى‏زنند. و انا لله و انا الیه راجعون.

3. از جمله مسائلى که به مسلمانان و مستضعفان جهان اجازه هیچ گونه فعالیت براى خروج از قید و بند استعمارگران را نمى‏دهد و آنان را به حال رکود و عقب‏افتادگى نگاه مى‏دارد، تبلیغات همه جانبه‏اى است که غربزدگان و شرقزدگان، یا به امر ابرقدرت ها، یا با کوتاه نظرى خود، در سراسر کشورهاى اسلامى و استضعافى به راه انداخته‏اند و مى‏اندازند و آن است که علم و تمدن و پیشرفت مختص به دو جناح امپریالیزم و کمونیسم است؛ و آنان، خصوصا غربی ها و اخیرا امریکایی ها، نژاد برتر هستند، و دیگران نژاد پست و ناقص هستند؛ و ترقى آنان در اثر والا نژادى آنان است؛ و عقب‏افتادگى اینان در اثر نقص نژادى است! و به تعبیر دیگر، آنان انسان هاى تکامل یافته هستند؛ و اینان در حال تکامل، که پس از میلیون‏ها سال به تکامل نسبى مى‏رسند. پس، کوشش براى پیشرفت بی فایده است و آزادگان یا باید وابسته به سرمایه‏دارى غرب باشند، و یا کمونیسم شرق و به بیان دیگر، ما از خود هیچ نداریم، و باید همه چیز را از ابرقدرت هاى غرب یا شرق بگیریم: علم را، تمدن را، قانون را، و پیشرفت را! و شما امروز سیاه ما را مى‏بینید که در اثر این تفکر که بر ما تحمیل کرده‏اند هر چیز، اگرچه ممتاز باشد و از خودى باشد، به همین جرم مشترى‏اش کم است؛ و همین را اگر اسم غربى به آن بگذارند، مشترى زیاد پیدا مى‏کند. پارچه ایران حتما باید در حاشیه‏اش حروف خارجى و لاتین داشته باشد تا مشترى پیدا کند! و مرض هایى که در خود کشور به نحو شایسته معالجه مى‏شود باید به خارج سفر کرد تا معالجه شود و این باور در حالى است که بعض دانشمندان و نویسندگان غیر مسلمان با شواهد زنده ثابت نموده‏اند که تمدن و علم از اسلام به اروپا رفته و مسلمانان در این امور پیشقدم بوده‏اند. باید گفت که دانشگاه هاى ما به دست یک مشت غربزده خود باخته، یا مزدور، اداره مى‏شد و دانشمندان متعهد در اقلیت بودند، و قدرت را از آنان سلب کرده بودند و آن دسته اکثریت غربزده جوانان را عاشق غرب مى‏کردند و فوج فوج به خارج مى‏فرستادند. و در خارج دست استعمار کار خود را مى‏کرد، و جوانان را در حدى که مطلوب استعمارگران بود نگه مى‏داشتند؛ و با افکار غربى و غیر اسلامى و غیر ملى به کشور بازمی گرداندند و این فاجعه قرن اخیر براى ممالک اسلامى و اشتباه آنها بود و حدیث مفصل را از این مجمل باید خواند.

4. و از جمله چیزهایى که مانع دفاع مسلمین از کشورهایشان است، تبلیغات دامنه‏دار براى هر چه بزرگتر جلوه دادن قدرت هاى خارجى است. در سابق از انگلیس، به دست به اصطلاح روشنفکران و تحصیل کردگان غربزده، یک غول ساخته شده بود و به دولت‏هاى بى‏اطلاع و ملت هاى دربند تحمیل کرده بودند که اگر به یک فراش سفارتخانه انگلیس یک حرف درشت زده شود، ایران به باد فنا مى‏رود! و پرچم سفارت بر سر خانه هر مجرمى که افراشته مى‏شد از مجازات مصون مى‏گشت و اشاره سفیر انگلیس به دولت یا صدر اعظم، کافى بود براى اجراى اوامر و اطاعت بى چون و چراى او و امروز از این دو قدرت، خصوصا امریکا، در بلاد مسلمین همان غول را بسیار بزرگتر و شاخدارتر ساخته‏اند؛ و گمان مى‏کنند اگر به یکى از این دو قطب گفته شود بالاى چشمت ابروست، کشور از بین مى‏رود! و با خیال هاى خام و مقایسه عصر حاضر با عصرهاى گذشته و دامن زدن وابستگان غربزده به این نحو شایعه‏ها، مسلمین را از دفاع به حق خود مایوس نمودند و جرم این خودباختگان ملى نما کمتر از مجرم اصلى نیست.

ادامه مطلب ...

خجسته میلاد امام علی بن موسی الرضا ع مبارک باد

 

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا یا حجة الله علی خلقه 

هرچه بیشتر به ایام خجسته میلاد هشتمین ستاره تابناک آسمان و لایت و امامت نزدیکتر می شویشم عشق و شور شعف امت در ایران اسلامی فزونی می گیرد ، ایران اسلامی یکسره آماده بر گزاری جشن و سرور می گردد ، شیفتگان ولایت و امامت در ایران اسلامی و در گوشه گوشه جهان در حد توان ، با بر پائی جشن و سرور و چراغانی محلها و معابر با صاحب ولایت غدیر به یاد روز غدیر خم و کمال دین و اتمام نعمت خدا وند منان با دوازدهمین ستاره درخشان آسمان ولایت و امامت ((وارث غدیر)) امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در جشن میلاد هشتمین وارث غدیر حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بیعت می نمایند ، چرا که پیام غدیر نه فقط برای حاضران در غدیر ، بلکه برای تمام روزگاران است . نویسندگان و صاحبان سخن و قلم در فضائل و مناقب این مولود علیه السلام ادای وطیفه می کنند ، با قلم ، قدم و زبان  دراشاعه فضائل ولایت و امامت به فرمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم   در رساندن پیام غدیر به جهانیان عمل می نمایند ،  ضمن عرض تبریک این میلاد خجسته به پیشگاه اخرین وارث غدیر (امام مهدی عج) و همه غدیر باوران عاشورائی منتظر دولت جهانی اسلام به رهبری حضرت امام عصر عج.

هشتمین وارث غدیرحضرت علی بن موسی الرضا  در موضوع فضائل و مناقب امام و امامت بیان جامع و کامای دارند که نظر مشاهدین گرامی را به عنوان خجسته زاد روز امام رضا علیه السلام به نقل (اصول کافى جلد 1 صفحه: 283 روایة:1ترجمه : حاج سید جواد مصطفوی  )  درهمین وبلاگ جلب می نمایم .ملتمس دعا .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر . 


زادروز کریمه اهل بیت گرامی باد

آسمان چشم گشاده تا از انوار الهی معصومه اهل بیت نورانی شود و ظرف دلش را پر از پرواز فرشتگان سازد.
زمین دل گشوده تا همه عطشش را با کرامت کریمه اهل بیت سیراب سازد.
زمان، هروله می‏کند تا هلال ذیقعده را در آغوش کشد و از خبر ولادتِ نوری از انوار ولایت در مهد امامت و وصایت، سرشار شور و مستی شود.

سلام بر دیدگان معصومی که عصمت، ناخدای دریای نگاهش بود.

سلام بر تو ،بانوی اب ها و آیینه ها

سلام بر نجابت دست ها و کرامت نگاه هایت!

«اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطمة معصومه (س)»


میلاد با سعادت حضرت معصومه علیهاالسلام  را به محضر حضرت امام مهدی (عج) و به تمام دوستداران ایشان تبریک و تهنیت میگوییم. 

با تشکر از وبسایت : http://entezarsorkh.blogfa.com  

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

شهادت ششمین وارث غدیر و بعثت حضرت امام صادق علیه السلام تسلیت ب

السلام علیک یا صاحب الزمان  

آجزک الله بقیه الله فی مصیبت جدک «الامام الصادق علیه السلام »  

شهادت ششمین وارث غدیر و وصی نبی خاتم صلی الله علیه و اله زا به عموم مسلمین جهان بخصوص به شیعیان آنحضرت تسلیت عرض می نمایم آنچه در ادامه مشاهده میفرمائید با اجازه نویسنده آن از http://entezarsorkh.blogfa.com  . التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج والنصر . 

**

زمین با گردش خود، رسیده است به کتاب امامت؛ فصل ششم، سطرهای اندوه مدینه.

امروز، دانش، بحارالانوار اشکی است که به تمامی برگ های زرین احادیث، تسلیت می گوید.

نامت، علم افراشته بر بلندای علوم است و شب، پیراهن سوگی است که آسمان در عزایت به تن کرده است.

بقیع، امشب دوباره، در خاک تو خورشیدی خواهد دمید و ستاره‏ای به آسمان خواهد شتافت!

سبز آمدى، سرخ رفتى، حال آنکه سپید زیستى و صداقت، تنها واژه‏اى است که برازنده نام توست.

جان عاشقان و شیفتگان تو، در آتشی از ماتم می‏سوزد و شراره‏اش دنیا را می‏سوزاند. هق‏هق گریه، رخصت تسلیت‏گویی نمی‏دهد و طاقت شانه‏ها را می‏گیرد.

غم جانکاه شما رامولاجان، یا اباعبدالله‏، یا جعفر بن محمد (ع)، بر دل مجروح عاشقان تسلیت می‏گوییم.

 

*شهادت شهادت ششمین شمع روشنگر هدایت و وصی پیغمبر،حضرت امام جعفر صادق (ع)* *را به محضرفرزند برومندشان امام مهدی (عج) و تمامی غدیر باوران عاشورایی منتظر*  *تسلیت عرض مینماییم.*

 

مولا جان! قسم به بقیع! قسم به فجر! قسم به اولین سپیده عدالت، که معجزه مهدوی(علیه‏السلام) به وقوع خواهد پیوست و آستان کبریایی تو برای همیشه؛ در آغوش آرزومندان خواهد بود!

ما را بگیر دست، که از پا افتاده ‏ایم  آقا                  به حق تربت پنهان مادرت زهرا(علیهاالسلام)

*******اللهم عجل لولیک الفرج***** 

**

امام صادق علیه السلام از منظر دانشوران اهل تسنن

ابن حجر عسقلانى و امام صادق علیه السلام

شهاب الدین ابوالفضل احمد بن على مصرى شافعى، مشهور به «ابن‏ حجر عسقلانى‏» (773-852 ه .ق) درباره‏ امام صادق علیه السلام مى‏گوید:....

ادامه مطلب ...