غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

حضرت امام خمینی قدس سره و بیداری اسلامی

باسمه تعالی  

آنچه در ذیل مطالعه میفرمائید بمناسبت بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری جهانی در اروپا و آمریکا از سایت حضرت امام خمینی (قدس سره ) آورده شده است وبه یقین می تواند گفت که نقش حضرت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی در این بیداری اظهر من الشمس است و غیر قابل انکار .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

صبح پیروزی نزدیک است

رهنمودها و هشدارهای آگاهی بخش و حرکت زای امام خمینی (ره) خطاب به ملل مسلمان منطقه

اشاره

آنچه امروز در منطقه می‌گذرد و ملت‌های مسلمان را در برابر دولت‌های مدعی اسلام و در عین حال در تقابل با اسلام، قرار داده است، نتیجه عمل نکردن دولت‌ها به هشدارها و راه‌حل‌های حضرت امام خمینی (ره) و عمل کردن ملت‌ها به فریادهای بیداری و حرکت و قیام است که از گلوی آن رهبر بزرگ الهی برآمد و بالاخره بر گوش جان ملل مسلمان نشست و آنان را به جنبش درآورد.

امام خمینی (ره) دولت‌های منطقه را نصایح بسیار نمود و حتی آنان را با ارائه نظریه وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های کشورهای اسلامی به تشکیل ارتش مشترک دفاعی و ایجاد بزرگترین قدرت برای دفاع از ممالک اسلامی در برابر مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل ترغیب ساخت. ولی آنان نه این راهکارها را پذیرفتند تا با ملت‌های خود قدرت واحد علیه استعمارگران بین‌المللی شوند و آزادی و استقلال سرزمین‌های مسلمان نشین را به ارمغان آورند، و نه واقعیت‌های تلخی که آن پیشوای سائس و بیدار تحت عنوان وابستگی دولت‌های کشورهای اسلامی به آمریکا و ننگ ذلت در برابر اسرائیل و ملت فروشی به بیگانگان قاطعانه مطرح ساخت، آنان را به خود آورد و رگ غیرت میهنی را در وجودشان متورم کرد!

در نقطه مقابل این نوکران از خود بیگانه، ملت‌های مسلمان که سال‌های طولانی طنین فریادهای بیداری و حرکت و قیام را از امام خمینی (ره) در گوش جان داشتند و توان حرکت نمی‌یافتند، به مرور به خویشتن اسلامی خود بازگشتند و با اعتماد به نفس و خط بطلان کشیدن بر تبلیغات غربی و آمریکایی حرکت آغازیدند و حماسه‌هایی بی نظیر آفریدند.

آنچه پیش روی دارید، بند 2 تا 8 از پیام حضرت امام خمینی (ره) است که خطاب به ملل مسلمان به مناسبت کنگره جهانی حج در سال 1362 صادر کردند. در این بخش از پیام، به وضوح می‌بینیم که امام خمینی (ره) دولت‌های کشورهای اسلامی را نصیحت می‌کنند که از وابستگی به در آیند و به ملت‌های خود تکیه کنند تا به نجات رسند و نیز مشاهده می‌کنیم که ملت‌های مسلمان با سابقه علم و تمدن، به تمسک به حبل الهی و تجمع بر گرد پرچم اسلام و تبعیت از ملت ایران در مقابله با آمریکا و موفقیت و پیروزی بر استعمار و استبداد دعوت می‌شوند و در نهایت آن پیشوای الهی پیش‌بینی می‌کنند که صبح پیروزی نزدیک است.

2. همه مى‏دانیم و باید بدانیم که آنچه از قرن ها پیش تاکنون بر سر مسلمین آمده، خصوصا در یکى دو قرن اخیر که دست دولت هاى اجنبى به کشورهاى اسلامى باز شده و سایه شوم آنان بلاد مسلمین را به تاریکى و ظلمات کشانده است و ذخایر خداداد آنان را به باد فنا داده و به طور مداوم مى‏دهد، غفلت مسلمانان از مسائل سیاسى و اجتماعى اسلام است، که به دست استعمارگران و استثمارچیان و عمال غربزده و شرقزده آنان به توده‏هاى مسلمانان محروم تحمیل شده است؛ که حتى غالب علماى اسلام گمان مى‏کردند و مى‏کنند که اسلام از سیاست منزه است و یک شخص مسلمان نباید در سیاست دخالت کند. چپاولگران حیله‏گر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشنفکر خود اسلام را همچون مسیحیت منحرف به انزوا کشانند و علما را در چهارچوب مسائل عبادى محبوس کنند؛ و ائمه جماعات را در مساجد و محافل عقد و ازدواج منزوى، و مقدسین از توده را سرگرم ذکر و دعا، و جوانان عزیز را سرگرم عیش و نوش، از صحنه امور سیاسى و اجتماعى و اهتمام به امور مسلمین و گرفتارى بلاد اسلامى خارج نمایند و در این امر توفیق بسزایى پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوءاستفاده نمودند، و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند؛ و بسیارى از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده، و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند؛ و وابستگى و فقر و فاقه و پیامدهاى آنها گریبانگیر توده‏هاى دربند گردید و اکنون نیز مسلمین به غفلت خود و عمال استعمار به تبلیغات خود و ابرقدرت ها به سلطه و چپاول خود ادامه مى‏دهند؛ و آخوندهاى مزدور و دربارى به عقب نگه داشتن مسلمانان و جهالت و غفلت آنان دامن مى‏زنند. و انا لله و انا الیه راجعون.

3. از جمله مسائلى که به مسلمانان و مستضعفان جهان اجازه هیچ گونه فعالیت براى خروج از قید و بند استعمارگران را نمى‏دهد و آنان را به حال رکود و عقب‏افتادگى نگاه مى‏دارد، تبلیغات همه جانبه‏اى است که غربزدگان و شرقزدگان، یا به امر ابرقدرت ها، یا با کوتاه نظرى خود، در سراسر کشورهاى اسلامى و استضعافى به راه انداخته‏اند و مى‏اندازند و آن است که علم و تمدن و پیشرفت مختص به دو جناح امپریالیزم و کمونیسم است؛ و آنان، خصوصا غربی ها و اخیرا امریکایی ها، نژاد برتر هستند، و دیگران نژاد پست و ناقص هستند؛ و ترقى آنان در اثر والا نژادى آنان است؛ و عقب‏افتادگى اینان در اثر نقص نژادى است! و به تعبیر دیگر، آنان انسان هاى تکامل یافته هستند؛ و اینان در حال تکامل، که پس از میلیون‏ها سال به تکامل نسبى مى‏رسند. پس، کوشش براى پیشرفت بی فایده است و آزادگان یا باید وابسته به سرمایه‏دارى غرب باشند، و یا کمونیسم شرق و به بیان دیگر، ما از خود هیچ نداریم، و باید همه چیز را از ابرقدرت هاى غرب یا شرق بگیریم: علم را، تمدن را، قانون را، و پیشرفت را! و شما امروز سیاه ما را مى‏بینید که در اثر این تفکر که بر ما تحمیل کرده‏اند هر چیز، اگرچه ممتاز باشد و از خودى باشد، به همین جرم مشترى‏اش کم است؛ و همین را اگر اسم غربى به آن بگذارند، مشترى زیاد پیدا مى‏کند. پارچه ایران حتما باید در حاشیه‏اش حروف خارجى و لاتین داشته باشد تا مشترى پیدا کند! و مرض هایى که در خود کشور به نحو شایسته معالجه مى‏شود باید به خارج سفر کرد تا معالجه شود و این باور در حالى است که بعض دانشمندان و نویسندگان غیر مسلمان با شواهد زنده ثابت نموده‏اند که تمدن و علم از اسلام به اروپا رفته و مسلمانان در این امور پیشقدم بوده‏اند. باید گفت که دانشگاه هاى ما به دست یک مشت غربزده خود باخته، یا مزدور، اداره مى‏شد و دانشمندان متعهد در اقلیت بودند، و قدرت را از آنان سلب کرده بودند و آن دسته اکثریت غربزده جوانان را عاشق غرب مى‏کردند و فوج فوج به خارج مى‏فرستادند. و در خارج دست استعمار کار خود را مى‏کرد، و جوانان را در حدى که مطلوب استعمارگران بود نگه مى‏داشتند؛ و با افکار غربى و غیر اسلامى و غیر ملى به کشور بازمی گرداندند و این فاجعه قرن اخیر براى ممالک اسلامى و اشتباه آنها بود و حدیث مفصل را از این مجمل باید خواند.

4. و از جمله چیزهایى که مانع دفاع مسلمین از کشورهایشان است، تبلیغات دامنه‏دار براى هر چه بزرگتر جلوه دادن قدرت هاى خارجى است. در سابق از انگلیس، به دست به اصطلاح روشنفکران و تحصیل کردگان غربزده، یک غول ساخته شده بود و به دولت‏هاى بى‏اطلاع و ملت هاى دربند تحمیل کرده بودند که اگر به یک فراش سفارتخانه انگلیس یک حرف درشت زده شود، ایران به باد فنا مى‏رود! و پرچم سفارت بر سر خانه هر مجرمى که افراشته مى‏شد از مجازات مصون مى‏گشت و اشاره سفیر انگلیس به دولت یا صدر اعظم، کافى بود براى اجراى اوامر و اطاعت بى چون و چراى او و امروز از این دو قدرت، خصوصا امریکا، در بلاد مسلمین همان غول را بسیار بزرگتر و شاخدارتر ساخته‏اند؛ و گمان مى‏کنند اگر به یکى از این دو قطب گفته شود بالاى چشمت ابروست، کشور از بین مى‏رود! و با خیال هاى خام و مقایسه عصر حاضر با عصرهاى گذشته و دامن زدن وابستگان غربزده به این نحو شایعه‏ها، مسلمین را از دفاع به حق خود مایوس نمودند و جرم این خودباختگان ملى نما کمتر از مجرم اصلى نیست.

5. امروز چاره چیست و براى شکستن این بت ها چه تکلیفى متوجه مسلمانان جهان و مستضعفان مى‏باشد؟ یک چاره که اساس چاره‏هاست و ریشه این گرفتاری ها را قطع مى‏کند و فساد را از بن مى‏سوزاند، وحدت مسلمانان، بلکه تمامى مستضعفان و دربند کشیده شدگان جهان، است و این وحدت، که اسلام شریف و قرآن کریم بر آن پافشارى کرده‏اند، با دعوت و تبلیغ دامنه‏دار باید به وجود آید و مرکز این دعوت و تبلیغ مکه معظمه در زمان اجتماع مسلمین براى فریضه حج است، که ابراهیم خلیل الله و محمد حبیب الله شروع، و در آخرالزمان حضرت بقیة الله ـ ارواحنا لمقدمه الفدا ـ تعقیب مى‏کند. به ابراهیم خلیل الله خطاب مى‏شود که مردم را به حج بخوان تا براى شهود منافع خود از همه اقطار بیایند. این منافع جامعه است: منافع سیاسى، اجتماعى، اقتصادى، فرهنگى بیایند و ببینند تو که بر آنان پیغمبرى عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا تقدیم کردى، و همه ذریه آدم باید به تو تأسى کنند. ببینند که بت ها را شکستى و آنچه جز خداوند بود به دور افکندى، شمس باشد یا قمر، هیاکل، حیوانات یا انسان ها؛ و گفتى و از روى حقیقت گفتى: وجهت وجهى للذى فطر السموات و الارض حنیفا مسلما و ما انا من المشرکین و همه باید به پدر توحید و پدر پیامبران عظیم الشان تاسى کنند و در سوره توبه که امر شد در مجمع عمومى در مکه خوانده شود، مى‏خوانیم: و اذان من الله و رسوله الى الناس یوم الحج الاکبر ان الله برى من المشرکین و رسوله. فریاد برائت از مشرکان در مراسم حج و این یک فریاد سیاسى ـ عبادى است که رسول الله، صلى الله علیه و آله و سلم، به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل و شوروى را خلاف اسلام مى‏داند گفت تأسى به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالى خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند امریکایى فعل رسول الله ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ و امر خداوند را تخطئه مى‏کنید، و تأسى به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالى را بر خلاف مى‏دانید و مراسم حج را از برائت از کفار تنزیه مى‏کنید، و اوامر خدا و رسول را براى منافع دنیایى خود به طاق نسیان مى‏سپارید، و برائت و نفرین را نسبت به دشمنان اسلام و محاربان با مسلمانان و ستمگران بر مسلمین کفر مى‏دانید؟ ما امیدواریم که دولت سعودى به وسوسه این آخوندهاى از خدا بى خبر گوش فرا ندهد؛ و مسلمین را، همانطور که وعده نموده است، در مراسم حج و برائت از کفار و مشرکان آزاد گذارد، و در این عمل الهى با آنان، خصوصا زائران ایرانى و فلسطینى و لبنانى و افغانى که مورد تجاوز کفار قرار گرفته‏اند، هماهنگ شود؛ تا دشمن مشترک همه مظلومان را با نداى واحد به عالمیان معرفى کنند و من موکدا از زوار ایرانى و دیگر زائران بیت الله الحرام مى‏خواهم که نظم و آرامش را مراعات کنند؛ و به دستورات نماینده اینجانب، جانب حجت الاسلام آقاى خوئینى‏ها عمل کنند؛ و همه مسلمانان را برادر خود بدانند، و با آنان به طورى که شایسته یک مسلمان متعهد است عمل نمایند. امید است دولت سعودى نیز با حجاج ایرانى، که از ستمکاران غدار که به کشورهاى اسلامى تجاوز و دخالت‏هاى بیجا مى‏کنند تظلم مى‏نمایند، به نحوى شایسته هماهنگى نموده، و با همکارى و همگامى و وحدت کلمه کفار متجاوز به حریم اسلامى را محکوم کنند؛ تا حج امسال ان شاء الله تعالى به طورى که مرضى خداوند و رسول الله، صلى الله علیه و آله و سلم، است انجام گیرد.

6. از جمله چیزهایى که براى قیام مسلمانان و مستضعفان جهان علیه چپاولگران جهانى و مستکبران جهانخوار لازم به تذکر است. آن است که نوعا قدرت هاى ستمگر از راه ارعاب و تهدید یا به وسیله بوق هاى تبلیغاتى خودشان و یا به وسیله عمال مزدور بومى خائنشان مقاصد شوم خود را اجرا مى‏کنند. در صورتى که اگر ملت ها با هشیارى و وحدت در مقابلشان بایستند، موفق به اجراى آن نخواهند شد. شواهد بر این مدعا زیاد است و زنده‏ترین شاهد در کشورهاى منطقه ایران و افغانستان است. ایران، چنانچه مى‏دانیم و مى‏دانید، دست بسته تسلیم امریکا بود؛ و شاه مخلوع خائن این کشور را در تمامى ابعاد وابسته به امریکا کرده بود، و ایران یکى از پایگاه هاى نظامى امریکا بود. ارتش در دست مستشاران آن، و فرهنگ در دست جیره‏خواران، و شاه و دولت و مجلس از نوکران و سرسپردگان بودند. اقتصاد در وابستگى از آنها بدتر و شاه مخلوع در منطقه نیرومندترین ژاندارم بود و پشتیبان او امریکا و دیگر کشورهاى وابسته به آن بودند و از حیث تجهیزات نظامى بسیار غنى بود. با این همه، ملت معظم ایران، که فاقد قدرت نظامى و تجهیزات رزمى و حربى بود، با دست خالى و ایمانى قوى فرا گرفته از اسلام و عزمى راسخ و اتکا به خداى تعالى و اعتماد به نفس در مدتى کوتاه به طور معجزه‏آسا بت هاى تخیلى ساخته و پرداخته غربزدگان را فرو ریخت و طومار ستمگری هاى دو هزار و پانصد ساله را در هم پیچید و بر اسطوره‏هاى تاریخ‏سازان و بت‏تراشان خط ابطال کشید و افغانستان هجوم ناجوانمردانه شوروى، آن قدرت اسطوره‏اى و ارتش قدرتمند حکومت غاصب و حزب خائن، را با قدرت ایمان و اتکال به خداى بزرگ و اعتماد به خویش درهم کوبید؛ به طورى که باید گفت شوروى با پریشانى و پشیمانى از هجوم ظالمانه خود بسر مى‏برد؛ و در حیرت است که چگونه از افغانستان بدون آبروریزى جا خالى کند و همچنین ملت قدرتمند و علماى متعهد بودند که فرانسه و انگلستان غاصب را از الجزایر و عراق بیرون کردند. اینها و امثال اینها براى فرو ریختن رعب‏هاى ساختگى به دست استعمار و استثمارگران کافى است که مسلمانان و دولت‏هاى کشورهاى اسلامى را از خواب گران بیدار کند، و این طلسم هاى ساختگى را و سحرهاى شیطانى را ابطال نماید، و مسلمانان و دولت هاى آنان را، با داشتن یک میلیارد جمعیت و در دست داشتن شریان حیات غرب و شرق و دارا بودن کشورهاى وسیع و غنى، از سحر و وحشتزدگى خارج کند و از ایران که با جمعیت ناچیز سى و چند میلیونى دست همه قدرت ها را از کشور خود قطع و تمام قید و بندهاى استعمارى را گسیخت و مستشاران و مفتخواران را از میهن عزیز راند عبرت بگیرند و به بوق‏هاى استعمارى، که یک صدا از اول پیروزى انقلاب تاکنون با شایعه‏پردازی ها و نشر اکاذیب ایران را یک کشور در حال سقوط و ورشکسته معرفى کرده و مى‏کنند، گوش فرا ندهند و از یک قدرت اسلامى، که هدفش سرافرازى مسلمین و کوتاه کردن دست ستمگران از ذخایر خداداد آنان است و پیوسته مى‏خواهد بین برادران اسلامى صلح و صفا و اخوت ایمانى برقرار باشد، قدردانى کنند و بدانند که کشورهاى قدرتمند فرصت‏طلب، که غایت آمالشان دست یافتن به کشورهاى اسلامى و مستضعف است، آنان را در مواقع گرفتارى تنها مى‏گذارند، و کلمه وفا در قاموس آنان راهى ندارد.

7. اگر ان شاء الله آن وحدت بین مسلمین و دولت هاى کشورهاى اسلامى که خداوند تعالى و رسول عظیم الشأنش خواسته‏اند و امر به آن و اهتمام در آن فرموده‏اند حاصل شود، دولت هاى کشورهاى اسلامى با پشتیبانى ملت ها مى‏توانند یک ارتش مشترک دفاعى بیش از صد میلیونى تعلیم دیده ذخیره و یک ارتش ده‏ها میلیونى زیر پرچم داشته باشند، که بزرگترین قدرت را در جهان به دست آورند و اکنون که این حاصل نیست، دولت هاى اسلامى منطقه و حواشى آن مى‏توانند یک ارتش ذخیره ده‏ها میلیونى و یک ارتش بیش از ده میلیونى تحت پرچم براى دفاع از کشورهاى اسلامى داشته باشند، که این نیز فوق قدرت هاست و امید است دولت هاى منطقه، با قطع نظر از زبان و نژاد و مذهب، فقط تحت پرچم اسلام در این امر فکر کنند و طرح آن را بریزند؛ و از ننگ خضوع در برابر ابرقدرت ها نجات یابند، و شیرینى استقلال و آزادى را بچشند و براى به دست آوردن چنین قدرتى لازم است هر یک از دولت‏ها با تفاهم با ملت خود براى دفاع از کشورشان یک چنین طرح حیات بخشى را در دست مطالعه قرار دهند؛ و از کشور اسلامى ایران در این امر که مدافع کشورهاى خود و برادران اسلامى خویش است الهام بگیرند.

امروز ایران، با همه گرفتاری ها و کارشکنی ها و حصر و سدها، در صدد است تمام جوانان خود را تعلیم نظامى دهد و تاکنون، به طورى که گزارش مى‏دهند، قریب یک میلیون رزمنده ذخیره تعلیم دیده دارد، که به محض آنکه لازم شود، با یک هشدار براى دفاع از میهن اسلامى خود مجهز و مسلح مى‏شوند. دولت‏هاى اسلامى و منطقه نیز اگر مثل دولت ایران با ملت رفتار کنند و خود در کنار ملت باشند و مردم احساس خدمتگزارى آنان را نمایند، این امر در کشورهاى آنان نیز حاصل مى‏شود؛ و مقدمه است براى آنچه اسلام بزرگ به آن امر کرده و طرح داده است و باید متاسف بود که اسلام در همه ابعادش ناشناخته است، و زیر پرده‏هاى استعمارى در طول تاریخ مى‏باشد. از خداى بزرگ مى‏خواهیم که این پرده‏هاى سیاه را برچیند و چشم مسلمانان را به جمال جمیل اسلام روشن فرماید، تا دنیا بداند اسلام براى جهان چه آورده است و آنچه غایت تعلیمات اسلامى است همزیستى مسالمت‏آمیز در سطح جهان است که امید است با تعجیل در ظهور مهدى آخرالزمان، ارواحنا فداه، حاصل شود؛ و رسیدن انسان ها به کمال و سعادت اخروى است، که خداوند نصیب همگان فرماید.

8. مسلمانان، و خصوصا مظلومان منطقه، بدانند که اسرائیل با تغییر و تبدیل مهره‏ها، که شاید براى اغفال رزمندگان فلسطینى و لبنانى باشد، هیچ گاه از مقصد شوم خود، که حکومت بر کشورهاى مسلمین از نیل تا فرات است، منصرف نخواهد شد و امریکا، که چنگ و دندان در منطقه نشان مى‏دهد، از مهره‏اى چون اسرائیل، که مجرى جنایت‏هاى آن در منطقه است، به طور کامل پشتیبانى مى‏کند و بازى‏هاى سیاسى اینان را نباید از نظر دور داشت و کسانى که از اسرائیل حمایت مى‏کنند باید بدانند که افعى گزنده را در حمایت خود قوى مى‏کنند، که در صورت فرصت خداى نخواسته حرث و نسل منطقه را به هلاکت مى‏کشاند و باید به این افعى خزنده خطرناک مهلت ندهند. چنانچه صدام جنایتکار اگر فرصت پیدا کند، خطرش براى منطقه از اسرائیل کمتر نیست و لازم است براى آرامش منطقه اکنون، که به یارى خداوند متعال قواى مسلح ایران ما ایدهم الله تعالى، این جرثومه فساد را تا لبه پرتگاه هلاکت رسانده‏اند و از سردار قادسیه یک موجود مفلوک ساخته‏اند، دولت هاى منطقه از کمک به او دست بردارند، که صلاح دین و دنیاى آنان است و در صورتى که مهلت پیدا کند، بر هیچ یک از دولت هاى خلیج فارس و دیگران رحم نخواهد کرد. شما دیدید اکنون که با شکست مفتضحانه روبرو است در یک سخنرانى گفت: اعراب باید رهبرى عراق را بپذیرند! و شک نکنید که اگر قدرت پیدا کند، به مسئله رهبرى اکتفا نخواهد کرد و بوق هاى تبلیغاتى دولت هایى که از ایران سیلى خورده‏اند، براى مصالح خودشان و دربند کشیدن هرچه بیشتر ملت ها، شماها را از ایران مى‏ترسانند. ولى دولت ها بدانند که ایران، به پیروى از تعالیم اسلامى، با تمامى آنها در صورتى که به موازین اسلامى گردن نهند با برادرى و برابرى رفتار مى‏نماید. ولى هرگز به خود اجازه نمى‏دهد با کسى که نسبت به ما آن همه خسارات و جنایات وارد کرده است مسالمت کند و ملت عزیز عراق در انتظار پیروزى ایران است تا از نیش هاى این عقرب جراره نجات پیدا کند و امید است که با یارى خداوند این انتظار به طول نیانجامد: الیس الصبح بقریب. (منبع: صحیفه امام، ج 18، ص 88 تا 96)

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام رزمنده گرامی؛
حضرت امام جواد علیه السّلام: چهار خصلت که در هر کس باشد، ایمانش کامل است؛ کسی که برای خدا ببخشد و در راه خدا منع نماید و برای خدا دوست بدارد و برای او خشمگین شود.
(کشف الغمه، ج 2، ص 349)
ما به روز هستیم و منتظر قدوم مبارک شما
شادی روح حضرت امام خمینی(س) و شهیدان صلوات
سلامتی آقا ولیعصر حضرت امام مهدی (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای صلوات

هیئت باب الحوائج(ع) اباتر یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ق.ظ http://abatarbabalhavayej.ir

سلام رزمنده گرامی؛
حضرت امام جواد علیه السّلام: چهار خصلت که در هر کس باشد، ایمانش کامل است؛ کسی که برای خدا ببخشد و در راه خدا منع نماید و برای خدا دوست بدارد و برای او خشمگین شود.
(کشف الغمه، ج 2، ص 349)
ما به روز هستیم و منتظر قدوم مبارک شما
شادی روح حضرت امام خمینی(س) و شهیدان صلوات
سلامتی آقا ولیعصر حضرت امام مهدی (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای صلوات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد