غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

الغدیر و وحدت اسلامى

الغدیر و وحدت اسلامى

شهید استاد مرتضى مطهرى

کتاب شریف " الغدیر " موجى عظیم در جهان اسلام پدید آورده است . اندیشمندان اسلامى ، از زوایا و جوانب مختلف : ادبى ، تاریخى ، کلامى ، حدیثى ، تفسیرى ، اجتماعى بدان نظر افکنده‏اند . آنچه از زاویه اجتماعی‏ می‏توان بدان نظر افکند ، " وحدت اسلامى " است .

 

ادامه مطلب ...

دلها را بهاری کنید با دعا جهت سلامتی امام مهدی عج

بسم الله الرحمن الرحیم

هوَالعَلَمُ الهادِی لاشراقِ نُورهِ   واِن غابَ عَن عینی کِوَقتِ ظُهُورهِ 

اَلَم تَرَ آَنَّتالشَّ یُنشِرُ ضَوءُها     اِذاهِیَ تَحتُ القَزعِ حِنَ عُبُورِها

اوست آن نشانه که باشراق نورش هدایت کند ، اگر چه از چشمانم غائب است ، همچون زمان ظهورش هدایتگر است .

مگر نمی بینی که خورشید نورش همه جا پراکنده می شود ، با اینکه در پسِ ابرهای عبور کننده قرار می گیرد .

ممکن است برای بعضی توهم شود که چون امام زمان علیه السلام وسیله رسیدن برکات به مخلوقات است ، بنابر این از مردم بینیاز و مستغنی است ، بنا بر این چه نیازی به دعای مردم هست ؟

به این توهم به چند وجه پاسخ می دهیم :

این که دعای ما برای آن حضرت از باب هدیه شخص فقیری به راد مردی بزرگواری است ، و تردیدی نیست که این نشانه نیاز این فقیر به بخشش آن بزرگ است و این شیوه بندگان نسبت به ارباب می باشد ، چه خوش گفته اند :

اَهدَت سُلَیمانَ یَومَ العَیدِ قُبَّرَهٌ بِرِجلَهٍ من جَرادٍ کانَ فی فِیها

تَرَنَّمَت بِلُطفِ القَولِ ناطِقَهٌ اِنَّ الهَدایا عَلی مِقدارِ مُدِیها .

به عیدی مورچه ران جرادی (ملخی ) نمودی هدیه از بهر سلیمان

چه خوش گفتا که قدر خویش هرکس نماید هدیه ای تقدیم سلطان .

(موسوی اصفهانی ،  محمد تقی موسوی ، ترجمه قزوینی ،  سید مهدی حائی قزوینی ، ) برای اطلاع بیشتر به بخش پنجم مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم علیه اسلام تالیف مرحوم ایت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی جلد اول مراجعه فرمایند ) .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

دلها را بهار کنید با سلام بر بهار دلها

السلام علیک  یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجک

السلام علی معز الاولیاء و مذل الاعداء، سلام و درود بر خاتم اوصیاء، مفخر اولیاء، کوکب فروزان آسمان ولایت و تنها باقیمانده خاندان عصمت علیه السلام که با قیام خود آخرین حلقه از حلقات مبارزه حق و باطل را به پایان می برد و کاخهای ستم و کنگره های بیداد را برای همیشه درهم کوبیده و آنچه غایت بعثت انبیاء و کوشش اولیاء بوده در جامعه تحقق خواهد بخشید .

       دست من گیرکه این دست همان است که من   

    بارها از غم هجران تو بر سر زده ام  

   

وصل تو گر در نفس آخر است 

 از همه عمر آن نفسم آرزوست  

      

  

 

السلام علی ربیع الانام  و نضره الایام

سلام بر بهار مردمان و سبزی روزگاران

بگو با آنکه می گوید به یک گل کی بهار آید

                                              گل نرگس جهانی را مصفا می کند آخر

مولا جان ! آمد و بهار و بی گل رویت بهار نیست .

سلام

عید آمد اما عیدی بی مولا و امسال هم سالمان را بی مولا تحویل کردیم.

خدایا! تا کی باید بهار های نوروز را بی بهار مردمان بگذرانیم و غم انتظارش را همچنان به دوش بکشیم . امسال هم عهد خواندیم و عهد قدیممان را نو کردیم . تجدید کردیم و بر ظهورش دعا کردیم .

یا صاحب الزمان خودت دست به دعا بردار که کار به دست شماست و دعای شما تایید و امضای دعای شیعیانت .

خدایا! بهار سال ۸۹ را با ظهور بهار مردمان دائمی کن .

    و این بحر طویلی است از حمید رضا برقعی

عصر یک جمعهء دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است؟چرا آب به گلدان نرسیده است؟چرا لحظهء باران نرسیده است؟ وهر کس که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده است و غم عشق به پایان نرسیده است. بگو حافظ دلخسته زشیراز بیاید بنویسد که هنوزم که هنوز است چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است ؟چرا کلبه احزان به گلستان نرسیده است؟دل عشق ترک خورد، گل زخم نمک خورد، زمین مرد، زمان بر سر دوشش غم و اندوه به انبوه فقط برد،فقط برد، زمین مرد، زمین مرد ،خداوند گواه است،دلم چشم به راه است، و در حسرت یک پلک نگاه است، ولی حیف نصیبم فقط آه است و همین آه خدایا برسد کاش به جایی، برسد کاش صدایم به صدایی...

عصر این جمعه دلگیر وجود تو کنار دل هر بیدل آشفته شود حس، تو کجایی گل نرگس؟به خدا آه نفس های غریب تو که آغشته به حزنی است زجنس غم و ماتم، زده آتش به دل عالم و آدم مگر این روز و شب رنگ شفق یافته در سوگ کدامین غم عظمی به تنت رخت عزا کرده ای؟ ای عشق مجسم! که به جای نم شبنم بچکد خون جگر دم به دم از عمق نگاهت. نکند باز شده ماه محرم که چنین می زند آتش به دل فاطمه آهت به فدای نخ آن شال سیاهت به فدای رخت ای ماه! بیا صاحب این بیرق و این پرچم و این مجلس و این روضه و  این بزم توئی ،آجرک الله!عزیز دو جهان یوسف در چاه ،دلم سوخته از آه نفس های غریبت دل من بال کبوتر شده خاکستر پرپرشده، همراه نسیم سحری روی پر فطرس معراج نفس گشته هوایی و سپس رفته به اقلیم رهایی، به همان  صحن و سرایی که شما زائر آنی و خلاصه شود آیا که مرا نیز به همراه خودت زیر رکابت  ببری تا بشوم کرب و بلایی، به خدا در هوس دیدن شش گوشه دلم تاب ندارد ،نگهم خواب ندارد، قلمم گوشه دفتر غزل ناب ندارد، شب من روزن مهتاب ندارد، همه گویند به انگشت اشاره مگر این عاشق بیچارهء دلدادهء دلسوخته ارباب ندارد...تو کجایی؟ تو کجایی شده ام باز هوایی،شده ام باز هوایی...

 کپی شده ار :  http://vage.blogfa.com/

 اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

آغاز سال ۱۳۸۹ مبارکتان باد ای منتظران یگانه مصلح جهانی

 

  

فرا رسیدن بهار طبیعت و اغاز سال ۱۳۸۹ هجری شمسی را به ملت بزرگ ایران اسلامی  تبریک عرض تموده ودر این سال جدید برای فرج و ظهور آن یگانه دوران حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه دعا می کنیم . 

اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

          

  

اگر زندگى با معرفت امام عصر عجل الله تعالی فرجه  و با پذیرش ولایت ایشان سپرى گردد، همه دغدغه و نگرانى و التهاب از بین می رود و انسان به آرامش میرسد. و این وجهى از معناى حدیث شریفى است که امام صادق علیه السّلام فرموده اند: 

 اعرف إمامک ..... 

امام خود را بشناس که چون او را شناختی این امر ((امر فرج )) چه پیش افتد ویا دیر فرارسد تو را زیانی نمی رساند(غیبت نعمانی )

 یعنى حاصل ظهور براى او حاصل مى شود اگر چه در عالم بیرونى ظهورى متحقق نشده باشد.

. اللهم عجل لولیک الرفرج والنصر