غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

ماه رمضان

حلول شهر الله ، ماه صیام ، مهمانی خدا ، ماه خودسازی و بندگی بر خداجویان دینمدارمبارک باد .   

زبال حال منتظران

إعْـلَمْ أنَّ قُلُوبَ أهْل الْطاعَة‍ وَالْإخْلاص نُزعَ إلَیْکَ مٍْثلَ الْطَیر الی اَوْکارها .

"فرزندم ـ مهدی ـ بدان که دلهای مردم با خلوص و طاعت پیشه ، بسان پرنده ای که بسوی آشیانه پر می کشد ، بیتابانه و مشتاقانه ، راهی کوی تو اند ."

شب به درازا کشید ، چشمها ، همه ، فروخفتند جز شیدای شیفتگان که در سیاهی آسمان ، فروغ ترا می جویند :

ای خورشید فروزان وجود .

دریاا توفانی شد ، زورقها ، همه درهم شکستند جز زورق سرخ چشم براهان ، که بر فراز امواج ، کرانه تو را می جویند :

ای ساحل ارام نجات .

پهنه زمین خشکید ، گل بوته ها ، همه ، پژمردند جز لاله زار خونرنگ دلباختگان ،، که در کویر گدازنده صحرا ، تراوش ترا می جویند : ای : چشمه جوشان حیات .

آری تیره شب انتظار و غیبت به درازا کشیده ، دریای سیاه زندگی سراسر گرداب و طوفان گشته ، پهندشت سر سبز انسانیت ، کویر تفتان گشت و منظران ، نستوه و پایدار ، همچنان ترا می جویند : ای مهدی موعود ، ای منجی ، ای قائم منتقم .

براستی که ، در تاریخ " وصل و هجران " و " عشق و حرمان " محبتی چنین دیر پای ، محبانی چنین پایبند و محبوبی چنان گریز پای ، هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده ، که هزار یکصد و هفتاد و دو سال است این  "جذبه و ناز " و " راز و نیاز " ائامه دارد .

وای بر تو، ای قلم ، بشکنی که چه نسنجیده و ناهنجار نوشتی ! کجا آن یوسف عزیز ، بپای خویش ، راهی چاهسار غیبت شد ؟ مگر نه اینکه بی وفائی و نا شکیبائی و پراکنده دلی مدعیان حب و ایمان ، سبب رخ پوشاندن و دوری گزیدن ودر زندان نهان زیستن آن محبوب عالمیان است که خود ، در لفافی از اندوه فرمود :

" اگر شیعیان اگر شیعیان ما ـ که خداوندآنان را بر طاعت خود توفیق دهاد ـ برپایه شناختی شایسته و صادقانه ، در راه وفا به پیمانی که بر دوش دارند همدل می شدند ، برکت دیدار ما از ایشان واپس نمی افتاد و سعادت دیدار ما برای آنان زود تر دست می داد ، پس ما را از ایشان دور نمی دارد مگر رفتار ناشایست و نا پسند آنان که خبرش بما می رسد " .

اری ، جذبه اوست که پرستوی عشقش در دل شوریدگان آشیان می کند .

از شراره اوست که آتش ارادتش در جان دلدادگان زبانه می کشد .

از یاد آوری اوست که گلبن یادش در روان فریفتگان بهار می آفریند .

" هیچ عاشقی خود نباشد وصل جو ******** که نه معشوقش بود جویای او "

از این رو است که درک محبت و مودت او ـ همانند حب خدا و پیامبر ـ نیازمند به تلاش و تکاپوی دشوار و توان فرسا نمی باشد ، کافیست سراچه دل را به اشک توبه بشوئی و به مژگان استغفار بروبی و به دو پاسدار تقوی و اخلاص بسپاری تا دریچه اش را هر بامداد بسوی آفتاب ولایت بگشایند که سر لوحه ایمان هر ایماندار را این گفته اند :

" هیچ بنده ای به خدا ایمان نیاورده مگر آنگاه که مرا بیش از خودش دوست بدارد و فرزندان مرا بیش از فرزندانش و خاندان مرا بیش از خاندانش " ـ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله ـ.

بویژه که دوستی و سر سپردگی به آستان حضرت مهدی علیه السلام ، با شور و اشتیلق ظهور شکوهمند و جهانگیر او را در هم می آمیزد ، راستی :

کدام انسان حق پرستی است که آرمان حکومت عدل و دادگری را در سر نپرورد ؟ .

کدام روان شرافتمندی است که با نوید امنیت و آزادی معقول همگانی ، حیات تازه نگیرد ؟

کدام تن ستم کشیده ای است که به بامید روزگار مواسات و برادری بر کوشش و مقاومت نیفزاید ؟.

کدام جان درد آشنائی است که با یاد پرچمدار الفت و برادری ، آرامش و آسایش نیابد ؟ .

کدام چشم جستجوگری است که در انتظار جما انسانیت و مردانگی به اشک ننشیند؟ .

کدام دل اندوهباری است که از شوق پایان غیبت و پنهانی ، شادمانه نتپد؟ .

بس کن ، ای جگر سوخته قلم ، نالیدن را ، گریستن را ، و شور آفریدن را ، که این سوز را درمانی و این فراق را پایانی نیست جز هنگامه ظهور ، که آنرا نیز ، زمانی معین نیست و اگر هست " لا یُجَلّیها لوَقتها الا هُوَ "

اما چه سود ؟ اگر منهم بس کنم قلبهای گداخته از شوق حضرت مهدی آرام نخواهند نشست و اگر من ننویسم قلمهای آکنده از اشتیاق منجی ، بیکار نخواهند نشست .

به قلم شیدائی از عاشقان امام مهدی عج که در ذیل این جوای عاشقانه از نام خود خود داری کرده اند .

یااباصالح المهدی ادرکنی

با تشکر واجازه وبلاگ نرگس خاتون

شاید او این جمعه بیاید

خدایا چشمان خسته از انتظار ظهور و حضور ولیت در دولت کریمه واحد جهانی که وعده اش را به همه انسانها داده ای  با اجازه ظهور ولیت امام مهدی عج روشن فرما انک علی کل شئی قدیر

نیمه شعبان فجر امید مسثضعفان مبارکتان باد

السلام علیک یا بقیة الله

« اِعْلمْ اَنَّ قلوبَ اَهْلِ الطّاعهِ وَالاِخْلاصِ نُزعَ اِلیکَ مِثلَ الطیرِ اِلی اَوکارها »

«فرزندم مهدی بدان که دلهای مردمِ با خلوص و طاعت پیشه ، بسان پرنده ای که بسوی آشیانه پر میکشد ، بیتابانه و مشتاقانه راهی کوی تو اند .» { حضرت امام حسن عسکری علیه السلام}

**

انتظار فرج، فلسفه مقاومت است، نه عامل تسلیم.
غیبت»، دورانِ «انتظار» جوشش دوباره غدیر عاشورایى در نینواى تاریخ است؛ در بسترى از فراتِ ظهور و علقمه نور!
((عصر ظهور))، رجعتِ دوباره بعثت در حرا، و امامت در غدیر است.
منتظران واقعى، سلاح بر دوشانِ شهادت طلب‏اند، که «استقامت»، مدال و نشانشان است و «ایمان»، ره توشه حرکتشان و «توکّل»، تکیه‏گاه همیشگى‏شان. منتظران، چشم به راه سپیده تاریخ‏اند. با «بصیرت» و «جهاد»، ظلمتِ شب‏ظلم را مى‏شکافند و رها از تعلّقات، خود را براى «شهادت» در رکابِ مولا، آماده ساخته‏اند. انتظار، درختى است که جز «اقدام» و «اصلاح»، میوه‏اى نمى‏دهد).دانشمند فرزانه جواد محدثی، قطعات ).

***

بین خدا و حجت خدا حجابی نیست

در مقدمه ترجمه المیزان آمده است : «کتاب معانى از امام سجاد علیه السلام روایت آورده که فرمود: بین خدا، و بین حجت خدا حجابى نیست ، و نه خدا از حجت خود در پرده و حجاب است ، مائیم ابواب خدا، و مائیم صراط مستقیم ،و مائیم مخزن علم او، و مائیم زبان و مترجم هاى وحى او، و مائیم ارکان توحیدش ، و مائیم گنجینه اسرار.صفحه 66جلداول ترجمه المیزان . قرآن خواسته اش از مومنین این است که برای شناخت و فهم مسائل مربوط به غیب و ماورای عالم ماده به دائل علمی و وحسی نگاه نکنند بلکه به فطرت خویش مراجعه نمایند علامه طباطبائی در تفسیر ا لمیزان نیز به نکته اشارت دارند : قرآن کریم همواره اصرار و تاکید دارد در اینکه بندگان خدا نظر خود را منحصر در محسوسات و مادیات نکنند، و ایشانرا تحریک مى کند باینکه : از عقل سلیم و لب خالص ‍ پیروى کنند.

ترجمه المیزان جلد یک ص 72.
بسم الله الرحمن الرحیم

وصل تو گر در نفس آخر است                از همه عمر آن نفسم آرزو است

جانم فدای تو که از دیده ها پنهانی ولی از ما جدا نیستی .

یا صاحب الزمان

بار دیگر نیمه شعبان زاد روزت  با شور و عشق و شادی فرا رسیده ، همه جا را شادی فرا گرفته ، هیجان ، سرور و نشاط همراه با جلوه دو باره شکوفه های امید ، این همه فریادی است که از قلبهای مشتاق شیعیانت بر می آید که فجر امید مستضعفان فرا رسیده است ، فروپاشی کاخهای ظلم و ستم و نابودی مستکبران و طلوع حکومت جهانیت را در برق روشنائی امیدشان  می بینند . چشمان جستجو گرشان بر دروازه هر سحر قامت رسای  تو را منتظرند که : بیایی واین انقلاب اسلامی ، این امانت الهی که با نثار خون پاک شهیدان و حاصل سالهای دراز انتظارت می باشد به دست مبارکت بسپارند ودر سایه جویبار خوشگوار عدالتت در آیند و سیراب شوند.

اماما :

امسال قبل از فرا رسیدن سالروز خجسته میلادت  مسلمانان جهان  با پیروزی شیعیان و پیروان مشتاق ظهورت ((جوانان برومند حزب الله در جنوب لبنان)) بر علیه تمامی کفر جهانی( به رهبری آمریکا و شکست مفتضحانه اسرائیل غاصب و ددمنش ) برای بار دوم بعد از 22 بهمن 1357طعم پیروزی بر ستمگران را چشیده اند و نه تنها مسلمان و شیعیانت  که جهان انسانیت ازاین پیروزی شاد شدند چرا که این پیروز نتیجه انتظار ظهور تو بود ای امام عزیز .

اماما :

امسال سالروز میلادت شور و عشقی دیگر دارد .چرا که جهان انسانی از این همه ظلم و ستم که از ستمگران و جباران کشیده است به ستوه آمده وخسته شده اند و مشتاقانه در انتظار ظهور مصلح کل جهان اند که خداون متعال وعده آن را داده است و وعده خدا تخلف نمی شود و حتمی است .

اماما :

همه و همه دراشتیاق ظهور تو اندو از خدای منان عاجزانه تمنا دارند که اجازه ات فرماید که بیائی  وجهان را از لوث نا پاکیها و بیعدالتیها و حق کشیها ووجباران نجات دهی .

اماما ای عزیز زهرا (س) :

پیشاپیش ظهور و حضورت را در دولت کریمه واحد جهانی که خدای قادر وعده آن را داده به پیشگاه مقدست و کارگزاران دولتت و به همه شیفتگان وصالت و به جهان انسانیت تبریک میگویم .

مولاجان :

سالروز میلادت را به پیشگاه مقدست و به همه جهانیان و به همه شیعیان چشم به راهت به ویژه نگاهبانان همیشه بیدار حماسه امامت و ولایت که هر لحظه  در انتظار قدومت بسر می برند تبریک و تهنیت عرض می نمایم .

اللهم عجل لولیک الفرج و النصر ،  انک علی کل شیئی قدیر

مرودشت نیمه شعبان 1427 شهیرور ماه 1385 جلیل محمودی

 

تبریک و تهنیت

مبارکتان باد ایام الله ماه شعبان

میلاد پر فروغ حضرت امام حسین (ع) و میلاد با برکت علمدار حماسه عاشورا حضرت عباس ابن علی (ع) و میلاد چهارمین ستاره آسمان ولایت امام سجاد علیه السلام و میلاد مسعود حضرت علی اکبر شهید دفاع از ولایت و پگاه نیمه شعبان زاد روز امام مهدی را به همه خدا جویان تبریک عرض می نماید .