غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

۱۵خرداد

پانزده خرداد

پانزده خرداد، جریان خون «مذهب» و شور «ایمان» در اندام رِخْوت گرفته مردم ایران بود.
(( پانزده خرداد»، آغاز یک حرکت مکتبى و انقلاب اسلامى بود که با رهبرى امام خمینى(ره)، این زندگى بخش امّت و زنده‏ساز ایران و مجدّد اسلام، در 22بهمن‏57 به پیروزى رسید.
پانزده خرداد، مشعلى فروزان از خون و عشق و شهادت بود که در دست «طلبه» و «دانشجو»، همه ساله بر افراشته مى‏گشت و «فیضیه» و «دانشگاه»، هر سال در این روز، براى شهداى پانزده خرداد، «فاتحه» مى‏خواند تا راه «فتح» را بگشاید و به سوگ مى‏نشست تا ملت را به قیام وا دارد.
پانزده خرداد، اگر جانى دارد و تازه است، حیات خود را از نَفَس مسیحایى «روح‏خدا» به عاریت دارد.
پانزده خرداد، آغاز حرکت مکتبى ملّت مسلمان ایران است.
روز «امام» است، روز «امّت» است. روز بیعت با امام است. روز میثاق «خون» و پیمان «شهادت» است.
پانزده خرداد، موج متلاطمى بود که از « قم » آغاز شد و قم، یک تاریخ است، یک فرهنگ و یک مکتب است.
پانزده خرداد، این نبض پرطنین تاریخ، این جان دین در چلّه روز، فقط یکى از «ایّام اللّه»ى است که امام امّت بر تارک تاریخ نشاند.
«
پانزده خرداد»، انفجار فجر «فلاح» است در قلب «قرن قساوت. »
نه شورش کور، بلکه تبلور ایمان! نه حرکتى نافرجام، بلکه آغازى براى آغازها و بذرى براى حرکتها. نه تلاش ارتجاع، بلکه نهضت مکتب و قیامى رجعت‏شکن و بنیان‏سوز و بنیان‏ساز.
پانزده خرداد، دلشوره قرنها اسارت آزاد، و آزادى اسیر است.
خرداد، یک تاریخ است و نیمه آن، اوج خورشید یک روز بلند و گرم و جوشان!
پانزده خرداد، یادآور خروش «ابوذر» است و قیام «حُجر» و پیکار «مسلّم» و نهضت «توّابین» و خروج «ابومسلّم» و جنبشهاى«علویون» و جانبازى «سربداران».
پانزده خرداد، رواق باز تابنده فریاد «سید جمال» و مظلومیت «شیخ فضل اللّه» و آگاهى «خیابانى» و سیادت «سعیدى» و غرور و قهرمانى «غفارى» و طهارت «مطهرى»است.
«
پانزده خرداد»، قلب پر طپش و خونفشان اسلام، نبض تاریخ معاصر، و آغاز حرکت مکتبى است که به پیروزى انقلاب اسلامى انجامید (محدثی ، جواد ، قطعات )

مسلمین و ازاد اندیشان جهان در سوگ امام خمینی (ره)محزونند

شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ خورشید فروزانی غروب کرد که گرمی بخش دلهای خداجوی همگی مسلمانان جهان و همه اندیشمندان جهان انسانیت بود دیشب فروغی تابناک به خاموشی گرائید که روشن بخش اندیشه صدها میلیون مسلمان عاشق پاکیاخته سراسر گیتی بود .

حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست و قلب مالامال از عشق به خدا و بندگان رنجکشیده صالحش از تپش افتاد اما حمد خدای را که وارثان خط امام که همان ادامه ولایت غدیر است با غروب خورشید وجود خمینی کبیر از افق با پیشوائی از سلاله پاکان فرزند فاطمه به خورشیدی پرفروغ دیگری روی آوردند ودست بیعت در دست ولایت نهادند که همان راه را ادامه می دهد و بهمان منهج و خط رهبری است پیمان به جان بستتند .و حضرت امام خامنه ای همچون خمینی (ره) کشتی انقلاب اسلامی را رهبری می نماید .مصیبت فقدان پیرجماران خمینی کبیر معمار انقلاب اسلامی برهمه عاشقان عالم انسانیت تسلیت باد و انتخاب شایسته ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی بعد از غروب خورسید جماران بر همه عاشقان و مسلمین جهان مبارک

در سوگ یاس پهاو شکسته مدینه

بسم الله الرحمن الرحیم

یا بقیه الله الاعظم یا امام زمان ما نیز در عزای مادر شهیده مظلومه ات دلشکسته و عزاداریم و از درگاه قادر منان عاجزانه التماس می کنیم که از بقیه غیبتت به پهلوی شکسته و بازوی کبودش صرفنظر کند و با ظهورت  جهانی را از شر استکبار جهانی نجات بخشد.

 

حضرت زهرا(س) دلش از یاس بود      دانه های اشکش از الماس بود

در نظام هستى و عالم خلقت آنقدر مسایل اسرارآمیز وجود دارد که یقینا بشر، با همه اطلاعاتى که از جهان دارد، هرگز به ژرفاى آن پى نخواهد برد.

از جمله آن مسایل وجود چهارده معصوم است که خداوند آنها را به عنوان هدیه و نعمت بر انسان ارزانى داشته است و در بین این چهارده معصوم یک زن به نام فاطمه علیهاالسلام نیز قرار داده است . راستى این چه سرى است که در بین چهارده معصوم یک زن وجود دارد که یازده امام از نسل اویند!.  و راستى فاطمه کیست ؟!

 فاطمه علیهاالسلام الگوى معرفت الله است . فاطمه انسان کامل است و الگویى است براى تکامل فاطمه علیهاالسلام نه فقط هدایت گرى است در مسیر کمال بلکه به مقصد رساننده است ؛ چرا که داراى فضایلى است که انبیا آنها را داشته اند... فاطمه علیهاالسلام را مى بایست تنها با خاتم انبیا و تنها باید با دیگر معصومین قیاس کرد و بس .

 فاطمه علیهاالسلام کیست که در هنگام نماز در پیشگاه معبود، خدا به وجودش افتخار مى کند و چه گوهر ناشناخته ایست که رضا و خشم خود را در رضا و خشم وى مى داند! فاطمه علیهاالسلام لیلة القدر است و شناخت فاطمه علیهاالسلام در شناخت لیلة القدر است . در این بانوى بزرگ چه اسرارى نهفته است که چنین جایگاهى در نزد خداوند دارد؟

به امید آن که فرداى قیامت مشمول شفاعت حضرتش شویم.  ایام شهادت  ام ابیها ، مادر امامت ، همسر ولابت  اولین شهیده راه دفاع از امامت و ولایت  صذیقه شهیده حضرت فاطمه سلام الله  علیها را به امام مهدی عج منتقم حقیقی خون شهدا و همه شیعیان و دوستدارانش و نگهبانان و پاسداران همیشه بیدار دفاع از ارزشهای اسلامی در سراسر جهان  تسلیت عرض می نمایم