غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

غدیر - عاشورا - انتظار

عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

از غدیر تا عروج به ملکوت اعلا

                                                              غدیر ـ عاشورا ـ انتظار

مراسم «حجّة الوداع» به پایان رسید، مسلمانان، اعمال حج را از پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) آموختند در برگشت از مکه به عزم مدینه  این آیه نازل شد  : «یَا أیُّها الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ; اى رسول! آنچه که از سوى خدا به تو فرستاده شده، به مردم ابلاغ کن. و اگر ابلاغ نکنى رسالت خدا را تکمیل نکرده اى، خداوند تو را از آسیب مردم حفظ مى کند!» پیامبر(صلى الله علیه وآله) در غدیر خم خطبه ایراد و فرمودند : .

هان اى مردم! نزدیک است من دعوت حق را لبیک بگویم و از میان شما بروم. من مسؤولم و شما نیز مسؤول هستید!»سپس فرمود: «مردم! من دو چیز نفیس و گرانمایه در میان شما مى گذارم، ببینم بعد از من چگونه با این دو یادگار من رفتار مى نمایید؟!»

کسی با صداى بلند گفت: «منظور از این دو چیز نفیس چیست؟!» پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود:

«یکى کتاب خداست که یک طرف آن در دست قدرت خداوند، و طرف دیگر آن در دست شما است، و دیگرى عترت و اهل بیت من است; خداوند به من خبر داده که این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد!»

«هان اى مردم! بر قرآن و عترت من پیشى نگیرید، و در عمل به فرمان هر دو، کوتاهى نکنید که هلاک مى شوید!»

در این لحظه، دست على(علیه السلام) را گرفت  و او را به همه مردم معرفى نمود.

سپس فرمود: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ . وَ أَدِرِ الْحَقَّ مَعَهُ حَیثُ دارَ; هر کس من سرپرست و مولاى او هستم على مولاى او است. خداوندا! کسانى که على را دوست دارند، دوست بدار; و کسانى که او را دشمن بدارند دشمن دار. خدایا! آنها که على را یارى کنند یارى کن، و آنها که دست از یارى او بردارند آنها را از یارى خود محروم ساز، و حق را بر محور وجود او بگردان)

به هر حال، پیامبر(صلى الله علیه وآله) پس از نصب امیرمؤمنان على(علیه السلام) به عنوان جانشین به مدینه باز گشت و در ۲۸ ماه صفر سال ۱۱ هجری همانطور که خود خبر داده بود دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا به قرب خدا پیوست . 

ایام رحلت جانسوز و غم افزای  رسول خدا «ص» و شهادت  فرزندان گرامیش امام حسن مجتبی و امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام را به آخرین حجت خدا امام مهدی عج و امت اسلامی در جهان وآنان که آخرین پیام رسول خدا را  که موجب تکمیل دین اسلام شد باجان دل شنیدند و به فرمان رسول خدا در غدیر لبیک گفتند در سال پیامبر اعظم (ص) تسلیت عرض می نمائیم .28 ماه صفر۱۴۲۷

نظرات 2 + ارسال نظر
مرورگر.کام سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:45 ق.ظ http://www.moroorgar.com

آخرین اخبار ایران و جهان در بزرگترین آرشیو خبری در ایران. خبر+عکس. :: اخبار را در www.moroorgar.com حرفه ای بخوانید ::

َََُُُِِِ پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:12 ق.ظ http://www.aghabia.blogfa.com/

سلام
آجرک الله یا بقیت الله فی مصیبت جدک
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
سلام دوست عزیز ...........
اجرکم عند الله .......
وبلاگ زیبایی دارید نام مهدی روشنی بخش هر محفل است موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد