غدیر - عاشورا - انتظار
X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

غدیر - عاشورا - انتظار
عقیدتی - سیاسی (اسلامی) به وبلاگ خودتان خوش امدید

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَرْکَنُوا إِلى الَّذِینَ ظلَمُوا فَتَمَسکُمُ النَّارُ وَ مَا لَکم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لا تُنصرُونَ.(سوره هود آیه 113 )

ترجمه: تکیه بر ظالمان نکنید که موجب مى شود آتش شما را فرو گیرد و در آن حال جز خدا هیچ ولى و سرپرستى نخواهید داشت (واگر به ظالمان تکیه کنید و اعتماد نمائید ) یارى نمى شوید .

در تفسیر نمونه در ذیل این آیه شریفه آمده است :  این آیه یکى از اساسی ترین برنامه هاى اجتماعى وسیاسى و نظامى و عقیدتى را بیان مى کند، عموم مسلمانان را مخاطب ساخته و به عنوان یک وظیفه قطعى مى گوید: به کسانى که ظلم و ستم کرده اند، تکیه نکنید))و اعتماد و اتکاى کار شما بر اینها نباشد)) (و لا ترکنوا الى الذین ظلموا).
)
چرا که این امر سبب مى شود که عذاب آتش ، دامان شما را بگیرد)) فتمسکم النار) ((و غیر از خدا هیچ ولى و سرپرست و یاورى نخواهید داشت )) (و ما لکم من دون الله من اولیاء.((و با این حال واضح است که هیچکس شما را یارى نخواهد کرد)) (ثم لا تنصرون (
بر اساس آیات قرآن و روایات معتبر اسلامی و فرمایشات معصومین علیهم السلام دشمنی امت اسلامی بخصوص ایران اسلامی با آمریکا و اسرائیل یا هر دولت ظالم دیگز تاآن زمانی که آنان حقوق انسانی ملتهای مستضعف جهان را اعم مسلمان و غیر مسلمان پایمال می نمایند وخون انسانهای بیگناه را می ریزند و به ظلم و ستم خود درجهان ادامه می دهند و دست از اسلام ستیزی ودشمنی با مسلمین و مستضعفین جهان برنمی دارند .،  یک دستور دینی و قرآنی است .دوستی باآمریکا واسرائیل خلاف صریح نصوص اسلامی است ،بنابراین اختلافات امت اسلامی ایران و دیگر مردم مسلمان جهان با آمریکا و اسرائیل تنها یک مسئله سیاسی نیست بلکه ریشه اى عقیدتى عمیقی دارد ،زیرا معارف دین ما دشمنى با آمریکا و اسرائیل را الزامى  کرده است.این فرمان خدا است که خطاب به عموم مسلمین امر می فرماید : وَ لا تَرْکَنُوا إِلى الَّذِینَ ظلَمُوا فَتَمَسکُمُ النَّارُ وَ مَا لَکم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لا تُنصرُونَ.

بنا به قول تفسیر نمونه :  مفهوم (( رکون ((از ماده  رکن  به معنى ستون و دیواره هائى است که ساختمان یا اشیاء دیگر را بر سر پا مى دارد، و سپس به معنى اعتماد و تکیه کردن بر چیزى به کار رفته است .سپس می نویسد) :  گرچه مفسران معانى بسیارى براى این کلمه ((رکون )) در ذیل آیه آورده اند، ولى همه یا غالب آنها به یک مفهوم جامع و کلى باز مى گردد، مثلا بعضى آنرا به معنى تمایل و بعضى به معنى ))همکارى (( و بعضى به معنى ))اظهار رضایت (( یا))_دوستى (( و بعضى به معنى ))خیر خواهى و اطاعت (( ذکر کرده اند که همه اینها در مفهوم جامع اتکاء و اعتماد و وابستگى جمع است ))

 بنا بر قول مفسران می توان چمین نتیجه گیری کرد : (شما مؤ منان هرگز به ظالمان ( تمایل . همکاری .  اظهار رضایت . دوستی . خیر خواهی و اطاعت . تکیه و اعتماد پیدا نکنید) که آتش شما را خواهد گرفت ). یک دستور و امری است از جانب پروردگار که هر مسلمان ناگزیر است آن را مراعات نماید و تخطی از آن جایز نیست و خلاف دستور است .

امروزه در جهان ، آمریکا و اسرائیل و... ودوستانش نمونه بارز ظالمان سفاکی هستند که خون بیگناهان را برای منافع مادی خود می ریزند . برای از بین بردن اسلام و قرآن از هیچگونه عملی دریغ نمی کنند .عملکرد مسیحیت صهیونیستی در چند دهه اخیر برای تسلط برجهان گویای این حقیقت است که در برابر اسلام و مسلمین شمیر را از رو بسته اند و بعد ازحادثه 11 سپتامبر که خود برنامه ریز آن بودند  به بهانه مبارزه با تروریست و الغای اینکه مسلمانان را  تروریست اند و باید با تروریست مبارزه کرد  به  اشغال کشورهای اسلامی افغانستان و عراق وکشتار بیگناهان و نسل کشی مسلمانان در فلسطین  نشان بارز اسلام ستیزی استکبار جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین الملل است .

فلسفه تحریم رکون به ظالمان (بنقل از تفسیر نمونه ):  (تکیه بر ظالم ، مفاسد و نابسامانیهاى فراوانى مى آفریند که بطور اجمال بر هیچکس پوشیده نیست ، ولى هر قدر در این مساله کنجکاوتر شویم به نکات تازه اى دست مى یابیم .
 -
تکیه بر ظالمان باعث تقویت آنهاست و تقویت آنها باعث گسترش دامنه ظلم و فساد و تباهى جامعه ها است ، در دستورات اسلامى مى خوانیم که انسان تا مجبور نشود (و حتى در پارهاى از اوقات مجبور هم شود) نباید حق خود را از طریق یک قاضى ظالم و ستمگر بگیرد، چرا که مراجعه به چنین قاضى و حکومتى براى احقاق حق مفهومش به رسمیت شناختن ضمنى و تقویت او است ، و ضرر این کار گاهى از زیانى که به خاطر از دست دادن حق مى شود بیشتر است .
 -
تکیه بر ظالمان در فرهنگ فکرى جامعه تدریجا اثر مى گذارد و زشتى ظلم و گناه را از میان مى برد و مردم را به ستم کردن و ستمگر بودن تشویق مى نماید.
 -
اصولا تکیه و اعتماد بر دیگران که در شکل وابستگى آشکار گردد، نتیجه اى جز بدبختى نخواهد داشت تا چه رسد به اینکه این تکیه گاه ظالم و ستمگر باشد.

 

[ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ] [ 10:44 ب.ظ ] [ جلیل محمود ی ] [ نظرات (2) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
لینک دوستان
آخرین مطالب
موضوعات وب
آرشیو مطالب
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 283545
 **